به گزارش خبرنگار ایرنا بهروز ندایی روز چهارشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: کشورهای عضو اکو دارای فرهنگ و تاریخ مشترکی هستند و این قابلیت می تواند در توسعه حوزه گردشگری سلامت در استان و بهره مندی از مزیت های این اشتراکات موثر باشد.
وی با اشاره به اعزام گروهی از پزشکان استان برای آموزش دوره های پزشکی آبدرمانی به ترکیه بیان کرد: با استفاده از ظرفیت های این همایش می توان در راستای توسعه رشته پزشکی آبدرمانی در استان نیز بهره برد.
ندایی ادامه داد: لازم است حوزه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان و همچنین دانشگاه علوم پزشکی بسترهای لازم را برای معرفی جاذبیت های گردشگری سلامت استان فراهم کنند.
وی به برنامه ریزی های انجام گرفته برای پایلوت شدن آبدرمانی استان اردبیل در کشور اشاره کرد و ، برگزاری همایش کشورهای عضو اکو در اردبیل را زمینه ای مناسب برای حضور سرمایه گذاران در حوزه سلامت گردشگری دانست.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل افزود: تمامی دستگاه های مرتبط با حوزه سلامت و گردشگری در استان آمادگی لازم برای استقبال از میهمانان این همایش را دارند.
سرپرست معاونت اقتصادی و منابع انسانی استانداری اردبیل نیز در این جلسه از آماده شدن سیمای اقصادی و جاذبه های تاریخی و ظرفیت های سرمایه گذاری استان به 2 زبان برای ارائه در این همایش خبر داد.
ارژنگ عزیزی افزود: در حوزه های مختلف کشاورزی و گردشگری نیز چندین طرح سرمایه گذاری آماده شده که در این همایش ارائه می شود.
دومین همایش بین المللی کشورهای عضو اکو با محوریت گردشگری سلامت 28 و 29 خرداد ماه سالجاری به میزبانی اردبیل برگزار ممی شود.
3006/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.