سرهنگ یوسف فتحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تصاویر حمل چوب از طریق کامیون ها که در فضای مجازی انتشار یافت مربوط به استان های آذربایجان شرقی و غربی است که تحت کنترل یگان حفاظت منابع طبیعی استان قرار گرفت.
وی اظهار داشت: در بررسی های بعمل آمده از این کامیون ها مشخص شد که این چوب ها قاچاق نبوده بلکه جزو گونه های باغی محسوب شده و حمل آن مانع قانونی ندارد .
فتحی بابیان اینکه جلوی قاچاق چوب در این استان با استقرار اکیپ های ثابث و سیار گرفته شده است افزود: تمام مبادی ورودی و خروجی استان با همکاری پلیس راه تحت کنترل بوده و نیروهای مستقر اجازه قاچاق چوب به سود جویان را نمی دهند .
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اردبیل ادامه داد: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در پاسگاه های ویژه منابع طبیعی نیر ، مشگین شهر،نمین و خروجی خلخال بصورت شبانه روزی مستقر هستند و در سال گذشته هزار و 986اصله قنداق،23 هزار و 650 کیلوگرم زغال، ٣٠ تن هیزم توسط یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی کشف شد که بیشتر آنها از استان های همجوار بخصوص استان گیلان وارد اردبیل شده بود.
فتحی گفت: 10 کیسه زغال هم دیروز در روستای سوهای نمین کشف و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند .
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان اردبیل گفت: هماهنگی و تعامل با نیروی انتظامی نیز در بحث رسیدگی و برخورد با متخلفان و متجاوزان به عرصه های ملی و منابع طبیعی صورت گرفته و قرار شده این نیروها در زمینه سایر تخلفات حوزه منابع طبیعی کمک‌ رسان یگان حفاظت منابع طبیعی باشند.
فتحی افزود: شهروندان در زمان حضور در طبیعت و فضای سبز موارد ایمنی را رعایت کرده و از ریختن هرگونه زباله و روشن کردن آتش غیر ضروری خودداری و رعایت ایمنی را در نظر داشته باشند.
وی از دوستداران و گردشگران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه تخریب و قطع درختان و آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی استان مراتب را با شماره تلفن رایگان 1504 اطلاع دهند.
استان اردبیل یک میلیون و 50 هکتار مرتع ییلاقی ، قشلاقی و میان بند و 65 هزار هکتار جنگل دارد.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.