به گزارش روز دوشنبه ایرنا، علی علایی در جلسه شورای عشایری پارس آباد مغان افزود: گزارش ها از تبعیض و تبانی در توزیع ناعادلانه نهاده های دامی و دیگر امکانات رفاهی عشایر حکایت می کند و در 10 روز آینده باید تکلیف تعاونی های متخلف مشخص و جهت ساماندهی و جایگزین شدن آنها با تعاونی های واجد شرایط اقدام لازم صورت گیرد.
وی از انجام مطالعات اصلاحی تصفیه خانه گلمعالی برای افزایش حجم آب شرب عشایر شهرستان پارس آباد خبر داد و بیان کرد: به دلیل ظرفیت پایین تاسیسات، این تصفیه خانه قادر به تامین آب شرب عشایر شهرستان نیست و این وضعیت سبب بروز مشکلاتی شده است.
علایی عمران و آبادانی مناطق عشایری و ارائه خدمات لازم برای کوچ عشایر را از وظایف مهم امور عشایری ذکر کرد و افزود: به فرموده رهبر فقید انقلاب اسلامی امام (ره)، عشایر ذخایر انقلاب هستند و صیانت از این قشر وظیفه آحاد مردم و مسئولان بوده و هیچگونه توجیهی برای قصورو کوتاهی در امور مربوط به عشایر قابل پذیرش نیست.
معرفت آذری مدیر کل امور عشایر استان اردبیل نیز در این جلسه از برگزاری جشنواره عشایر استان اردبیل به صورت متمرکز خبر داد وگفت: این جشنواره متفاوت از سال های گذشته در روزهای آتی در بخش جعفرآباد بیله سوار برگزار خواهد شد.
47 درصد از کل جمعیت 63 هزار نفری عشایر استان اردبیل در شهرستان مرزی پارس آباد مغان سکونت دارند که رقمی بالغ بر 32 هزار نفر را شامل می شود.
6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.