به گزارش ایرنا ، رقیه زادمهر روز پنجشنبه در جریان بازدید امام جمعه خلخال از اداره ورزش و جوانان افزود: بر اساس اعلام اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل شهرستان های خلخال ، اردبیل و پارس آباد به عنوان سه شهرستان برتر این استان در حوزه جوانان در سال 97 معرفی شدند.
وی از جایگزینی مسئولان جدید به جای مسئولان هیات های ورزشی کم کار ، ضعیف و ناتوان خبر داد و گفت: در کنار انتخاب مسئولان جدید و کارآمد برای هیات های ورزشی ضعیف و غیرفعال شهرستان اعتبارات و امکانات هیات های ورزشی فعال و پرکار نیز در سال جاری افزایش خواهد یافت.
او هدف از این کار را بهره گیری از توان کاری مسئولان جدید هیات های ورزشی برای پیشبرد اهداف ورزش جامعه در ابعاد همگانی و قهرمانی ذکر کرد و افزود: امسال سه مسئول جدید برای هیات های ورزشی این شهرستان معرفی و جایگزین شدند.
وی با بیان اینکه خلخال از شهرستان های برتر استان در برگزاری همایش های پیاده روی خانوادگی و جشنواره های ورزشی است ، گفت: برغم محدودیت های اعتباری در هیات های ورزشی آمار مسابقات برگزار شده و استقبال جوانان از میادین ورزشی شهرستان بسیار مطلوب است.
او اظهار کرد: با کمک های مالی خیرین ورزش بخش مهمی از هزینه های برگزاری مسابقات ، تهیه جوایز نفرات برتر و همچنین اجرای جشنواره های ورزشی شهرستان در سال گذشته تامین شد.
او از برگزاری مسابقات مختلف ورزشی جام نوروز در تعطیلات عید امسال خبر داد و گفت: این مسابقات در تمام شهرها و روستاهای پرجمعیت این شهرستان برگزار و با استقبال جوانان و علاقه مندان به رشته های مختلف ورزشی مواجه شد.
زادمهر اظهار کرد: راه اندازی استخر تعطیل شده اداره ورزش و جوانان خلخال از خواسته های به حق ورزشکاران و مردم است و تلاش می شود با واگذاری ترمیم و بازسازی آن به بخش خصوصی مشکل تعطیلی این مکان ورزشی برطرف شود.
او با بیان اینکه بر اساس مقررات اداره ورزش و جوانان حق فروش این استخر به بخش خصوصی را ندارد، گفت: برای ترمیم و بازسازی استخر شنای فجر این شهر چهار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با توجه به محدودیت های اعتباری در دولت برای تامین اعتبار یاد شده و اجرای کار بازسازی آن ، استخر فجر به بخش خصوصی واگذار و بخش خصوصی به مدت 10 سال اجازه بهره برداری از این مکان ورزشی را در ازای هزینه کرد اعتبار بازسازی پروژه خواهد داشت.
امام جمعه خلخال نیز در این آیین گفت: ورزش به عنوان یک فرهنگ عامه و با هدف ارتقای سلامتی افراد جامعه باید در بین اقشار مختلف مردم نهادینه شود.
حجت الاسلام کریم اسدی افزود: اختصاص بخشی از وقت روزانه مردم به ورزش برای تندرستی و سلامتی مفید و برای نهادینه شدن این فرهنگ در بین آحاد مختلف جامعه تلاش شود.
او اظهار کرد: تلاش برای نهادینه شدن فرهنگ ورزش همگانی از جمله استمرار برگزاری همایش های پیاده روی های خانوادگی هفتگی می تواند از راهکارهای مناسب برای دستیابی به اهداف رواج فرهنگ ورزش و تندرستی در جامعه باشد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.