رضا عبداللهی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: برای تامین آینده روستاییان امسال بیمه همگانی و تحت پوشش قرار دادن حداقل یک نفر از هر خانوار جامعه هدف در راس برنامه‌های صندوق خوا هد بود.
او با اشاره به اینکه استان اردبیل با ضریب نفوذ 51 درصد بیمه اجتماعی روستاییان 18 درصد از متوسط کشوری بیشتر است، افزود: در حال حاضر در این استان 52 هزار نفر تحت پوشش صندوق قرار گرفته‌اند و به منظور شتاب دادن به توسعه بیمه اجتماعی روستاییان، 12 بخش استان به عنوان پایلوت انتخاب شده و اجرای برنامه‌های صندوق در بخش‌های مرزی و کم برخوردار در اولویت طرح قرار گرفته‌اند.
وی سالجاری را سال تلاش مضاعف برای توسعه بیمه اجتماعی در جامعه هدف دانست و افزود: برنامه راهبردی این صندوق در سال 98 توسعه بیمه اجتماعی روستاییان با هدف رونق تولید در جامعه هدف بوده و برای تحقق شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب «رونق تولید» نامگذاری شده حمایت از کشاورزان و عشایر مد نظر قرار خواهد گرفت.
عبداللهی با تاکید بر اینکه روستاها کانون اصلی تلاش و تولید و روستاییان جهادگران سنگر تولید هستند، اظهار داشت: این قشر در استقلال اقتصادی و توسعه پایدار کشور نقش بسیار مهم و برجسته‌ای دارند و باید در سال رونق تولید، توسعه بیمه اجتماعی به عنوان یک ضرورت در توسعه پایدار و بازسازی روستاها و یکی از شاخص های توسعه، در برنامه‌های توسعه‌ای و رفاه اجتماعی به عنوان یک اصل مورد توجه جدی قرار گیرد.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان استان اردبیل با بیان اینکه 2 برابر حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند، اضافه کرد: بیمه اجتماعی یک فرصت طلایی برای روستاییان، عشایر، کشاورزان، قالی‌بافان، زنبورداران، ساکنان در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت و کشاورزان غیرساکن است و افراد مشمول در جامعه هدف با پرداخت سالی یکبار حق بیمه که امکان تقسیط آن نیز فراهم شده است می‌توانند از مزایای صندوق که بازنشستگی و مستمری از کارافتادگی و بازماندگان می‌باشد بهره‌مند شوند.
وی شرط سنی برای عضویت در صندوق را حداقل 18 و حداکثر 50 سال سن اعلام کرد و گفت: حداقل مبلغ حق بیمه در سال جاری 270 هزار تومان در سال و حداکثر 660 هزار تومان می‌باشد و افرادی که توان پرداخت حق بیمه را به صورت یکجا ندارند می‌توانند به صورت اقساط شش ماهه، چهار ماهه و سه ماهه پرداخت نمایند.
7110/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.