به گزارش ایرنا، رامین معبودی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: از این مقدار 9 میلیارد و 450 میلیون ریال از منابع داخلی هلال احمر و مابقی از محل کمک های مردمی بوده است.
وی با تقدیر از مردم استان در کمک به هموطنان سیل زده اظهار داشت: تاکنون هلال احمر استان هزار و 500 بسته غذایی 72 ساعته و هفت هزار و 531 تخته موکت به مناطق سیل زده استان های گلستان، لرستان و خوزستان ارسال کرده است.
به گفته وی، این کمک ها توسط 12 دستگاه کامیون به مناطق سیل زده ارسال شده که 2 کامیون از اجناس ارسال شده از محل کمک های مردمی بوده است.
او با تقدیر از اعتماد مردم به هلال احمر ادامه داد: این جمعیت امانتدار صادق و خوبی خواهد بود و تلاش می شود تمامی کمک های نقدی و غیر نقدی مردم به دست سیل زدگان رسانده شود.
معبودی گفت: تاکنون مردم استان اردبیل علاوه بر کمک های غیر نقدی بیش از 820 میلیون ریال به صورت نقدی به هموطنان سیل زده کمک کرده است.

*** مصدومان حوادث رانندگی در استان اردبیل کاهش یافت
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل همچنین گفت: امسال در ایام تعطیلات نوروز با تعامل و هماهنگی سایر دستگاههای مرتبط انتقال مصدومان حوادث جاده ای به واسطه حضور به موقع امدادگران در مقایسه با مدت مشابه پارسال 34 درصد کاهش داشته است.
وی اظهار داشت: در این ایام از مجموع 122 نفر مصدوم 88 نفر از آنها به صورت سرپایی مداوا شده و فقط 34 نفر توسط امدادگران هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی با بیان اینکه امسال در ایام تعطیلات نوروز به 2 هزار و 400 نفر توسط جمعیت هلال احمر امداد رسانی شد، اضافه کرد: در این مدت به 2 هزار و 210 نفر که بر اثر برف و کولاک دچار حادثه شده بودند امداد رسانی شد و 571 نفر در شهرستان نیر اسکان اضطراری یافتند.
او از راه اندازی 13 ایستگاه سلامت توسط هلال احمر در نقاط مختلف استان در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و بیان کرد: در این ایستگاهها به چهار هزار و 585 نفر خدمات سلامت مانند تست قند خون و فشار خون ارائه شد.
وی ادامه داد: در این ایام 41 هزار و 404 اقلام فرهنگی مانند سی دی های آموزشی، نقشه استان، برشورهای آموزشی، کارت همیار هلال و بسته کمک های اولیه در بین مسافران با هدف ارتقای سطح آگاهی مردم در مواقع حوادث توزیع شد.
معبودی گفت: یکی از الویت های هلال احمر کاهش زمان حضور امدادگران در سر صحنه است که امسال زمان حضور سر صحنه امدادگران در استان از 11 دقیقه و 44 ثانیه به هشت دقیقه و 26 ثانیه کاهش یافت.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: امسال در ایام تعطیلات نوروز در مجموع 88 تیم عملیاتی این جمعیت در سر صحنه حضور داشتند و 2 هزار و 224 نفر روز اعضای این جمعیت به مسافران و مردم در نقاط مختلف استان ارائه خدمت کردند.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.