به گزارش ایرنا ، فاطمه جوادی روز شنبه در نشست اعضای شورای اسلامی شهر خلخال با فرماندار این شهرستان افزود: شهرداری در 17 روز از تعطیلات نوروز امسال با بکارگیری ماشین آلات در اختیار و نیز اجاره ماشین آلات بخش خصوصی نسبت به انجام برنامه های پیشگیرانه از سیل اقدام کرد.
وی گفت: در این مدت نسبت به رفع انسداد زیر پل های واقع در مسیر رودخانه های عبوری از داخل شهر اقدام شد.
وی اظهار کرد: با توجه به تجربه تلخ وقوع حوادث سیل سال های گذشته در این شهر و وارد شدن خسارات سنگین مالی به زیرساخت های شهرداری و نیز اماکن تجاری و مسکونی ، ادامه عملیات لایروبی و رفع انسداد مسیل دره های منتهی به شهر در روزهای آینده برای جلوگیری از آسیب های ناشی از جاری شدن سیل در مواقع بارندگی های شدید ضرورت دارد.
جوادی افزود: برغم اقدامات پیشگیرانه انجام شده در زمینه سیل و طغیان رودخانه ها تعدد دره ها و مسیل آبهای روان منتهی به شهر موجب شده تا خطر سیل همچنان خلخال را تهدید کند.
او همچنین اظهار کرد: با توجه به منابع درآمدی محدود شهرداری انتظار از فرماندار و مسئولان سایر دستگاه های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران خلخال همکاری لازم با شهرداری در این زمینه برای رفع حطر سیلاب از این شهر است.
او با بیان اینکه در حال حاضر بخش خصوصی قبل از دریافت هزینه نقدی انجام کار هیچ گونه اقدامی در بحث همکاری با شهرداری جهت اجرای طرح های لایروبی رودخانه ها و سایر موارد پیشگیرانه از سیل انجام نمی دهد، اظهار کرد: تامین اعتبار برای پرداخت هزینه اجرای طرح های مدیریت بحران شهرداری مشکل بوده و حل این مشکل نیز نیازمند همدلی و همکاری فرمانداری با افزایش اعتبارات استانی شهرداری خلخال است.
فرماندار خلخال نیز با قول مساعد برای هرگونه همکاری در استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی برای اجرای طرح های مدیریت بحران شهرداری و رفع خطر آبگرفتگی و سیلاب از این شهر گفت: در شرایط فعلی کشور که بخش مهمی از اعتبارات عمرانی به ترمیم خرابی های ناشی از جاری شدن سیل در استان های کشور تخصیص داده خواهد شد دل بستن به اعتبارات دولتی از سوی شهرداری این شهر کار به جایی نخواهد برد.
وی گفت: انتظار از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ایجاد منابع درآمدی جدید بوده و در عین حال فرمانداری برای کمک به شهرداری از محل اعتبارات ملی حوادث تلاش خواهد کرد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.