‌ مدیر کل مدیریت بحران استان اردبیل از اختصاص 9 میلیارد تومان اعتبار برای ارتقای آب شرب در استان اردبیل خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، فرهاد عبدالعلیپور در جریان بازدید از سد یامچی در اردبیل اظهار کرد: با توجه به احتمال تداوم بارش‌ها در روزهای آینده مسئولان شهرهای مختلف تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خسارت وارده از محل سیلاب اندیشیده‌اند تا برای هموطنان مشکلی به وجود نیاید.
وی به مطلوبیت ذخیره‌سازی آب در پشت سدهای استان نسبت به سال‌های گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن حقابه‌های مختلف منابع آب استان را به گونه‌ای مدیریت می‌کنیم تا در رودخانه‌ها و محل جاری شدن منابع آب مشکلی به وجود نیاید.
مدیر کل مدیریت بحران استان اردبیل افزود: از محل ماده 10 و 12 بالغ بر 9 میلیارد تومان برای ارتقای منابع آب شرب استان و جلوگیری از مشکلات و تنش‌های آبی به استان اختصاص یافته است که 40 درصد این منابع صرف تکمیل برج آبگیر و مابقی برای ارتقای آب شهرستان‌های مختلف تخصیص می‌یابد.
عبدالعلیپور به احداث برج آبگیر در سد یامچی اشاره کرد و گفت: این برج با هدف ارتقای آب این سد و انتقال آن به شهرهای اردبیل و سرعین در حال احداث است که امیدواریم در سالجاری بتوانیم بهره‌برداری از آن را شاهد باشیم.
وی کمبود 10 میلیون مترمکعبی ذخیره‌سازی آب در پشت سد یامچی را یادآور شد و بیان کرد: با بارش‌های اخیر و روزهای آینده امیدواریم بخشی از این کسری‌ها جبران شده و به نوعی برطرف شود.
مدیر کل مدیریت بحران استان اردبیل تصریح کرد: با نظارت و پایش‌های دقیقی که در حوزه رودخانه‌ها و مسیرهای جاری آب داریم به نظر می‌رسد با کمترین مشکل از لحاظ جاری شدن سیل بتوانیم در روزهای آینده دغدغه‌ها و نگرانی‌های احتمالی را در حوزه بارش‌های سیل‌آسا رفع کنیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.