به گزارش ایرنا،آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل گفت: در خصوص کمک به سیل زدگان وهله اول تشکر ما از ملت است که با کمک‌های مالی خود به سیل زدگان از طریق هلال احمر و کمیته امداد شاهکار کردند.
وی ادامه داد: در وهله دوم تشکر ما از نیروهای مسلح، ارتش بویژه نیروی دریایی و هوانیروز و از سپاه پاسداران است که سنگ تمام گذاشتند و بسیجی‌ها و نیروی انتظامی در این بحران از جمله در حفظ امنیت امتحان بسیار خوبی دادند.
عاملی اضافه کرد: همچنین جمعیت هلال احمر با امکانات و داوطلبان مردمی نقش خوبی ایفا کرد و صدا وسیما در اطلاع رسانی و آماده سازی زمینه مساعدت مردمی خوب عمل کرد.
نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: مقام معظم رهبری هزاران بسته لوازم خانگی به سیل زدگان اهدا کردند و لباس گرم، پتو، کنسرو و انواع خوراکی از کل کشور به مناطق آسیب دیده سرازیر شد.
وی افزود: به طور قاطع باید گفت که در هیچ کشوری مساعدت مردمی در حوادث مثل ایران نیست و احساس مسئولیت و تعهد در ملت ایران در برابر انسان‌های گرفتار فوق العاده است.
عاملی با اشاره به بهره برداری دشمن از این حوادث ناگوار یادآور شد: کار دشمن و رسانه‌های آنها هم در این حادثه بسیار عجیب و آموزنده بود، در حوادث مشابه در دنیا یک یا دو خبر به آنتن‌ها می‌رود و به مدت یک یا 2 روز از آن صحبت می‌شود ولی در خصوص ایران تفاوت اساسی بود.
وی اضافه کرد: 290 کانال معاند با هزاران سایت و کانال اجتماعی حملات گسترده ای داشتند حتی پمپئو وزیر خارجه آمریکا وارد معرکه شد و تمرکز آنها علاوه بر ناکارآمد نشان دادن دولت، تخریب نهادهای انقلابی بخصوص سپاه بود و دروغ ، شایعه پراکنی، ایجاد شبهه و ایجاد هراس از امور پیش پا افتاده آنها بشمار می رفت.
امام چمعه اردبیل گفت: در خوزستان در عرض 2 روز سه میلیارد متر مکعب آب وارد این استان شد که یک پدیده استثنایی است و رسانه‌های دشمن برای زنان و کودکان چنان اشک تمساح می‌ریختند که اگر کسی از ماهیت آنها خبر نداشت آنها را انسان دوستان بزرگ تاریخ بشریت می‌دانست.
اعاملی افزود: ما از آنها می‌پرسیم همان کشوری که کانال شما از آنجا پخش می‌شود هزاران کودک را در یمن، فلسطین، عراق و سوریه کشته است چرا تا حال حتی یک برنامه در آن خصوص درست نکرده‌اید، پس اشک شما برای کودکان نیست بلکه اشک حقه بازی است.
وی ادامه داد: خدا را شکر که ملت ما شما را خوب شناخته است و هنر انقلاب اسلامی این است که در این چهل سال توانسته بارها و بارها ماهیت عفن و پلید و پلشت نظام لیبرال دموکراسی حاکم بر غرب را بیرون بریزد.
عاملی با بیان اینکه حساب هلال احمر را در دنیا تا حال هیچ دولتی مسدود نکرده جز آمریکا، تصریح کرد: اگر شما آژانس‌های خبری خیر خواه ملت ما هستید و اگر حریت دارید یک کلمه در آن خصوص هم بنویسید.
وی اضافه کرد: تفاوت را ببینید که در آتش سوزی کالیفرنیا، ایران پیشنهاد داد که به کمک دولت آمریکا بیاید ولی در حادثه سیل ایران، آمریکا نه تنها برای انسان‌های گرفتار کمک نکرد بلکه مساعدت ایرانی‌های خارج از کشور به خانواده‌های مصیبت زده را ممنوع کرد.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.