به گزارش ایرنا ، اهالی خلخال طی دیشب و امروز (چهارشنبه) در مساجد ، حسینیه ‌ها ، بقاع متبرکه و صحن امامزادگان حضور یافته و با برپایی محافل جشن و سرور و شادی آغاز راه رستگاری و طلوع تابنده مهر هدایت و عدالت را گرامی داشتند.
شب گذشته پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء برنامه ‌های مختلفی از جمله تلاوت قرآن، آیین های مولود خوانی و سخنرانی وعاظ و روحانیان در خصوص اهمیت و اهداف بعثت حضرت محمد (ص) در مساجد 30 گانه شهر خلخال برگزار شد.
همچنین تعدادی از دختران و پسران جوان روز بعثت خاتم پیامبران را برای آغاز پیوند زناشویی و ازدواج خود برگزیده و با برگزاری جشن های عروسی همزمان با سالروز مبعث حضرت رسول اکرم (ص) این روز را به عنوان روز عقد و پیمان زندگی مشترک خود قرار‌ دادند.
به مناسبت عید مبعث مبلغان روحانی خلخال در بسیاری از روستاهای این شهرستان حاضر شده و در زمینه تبیین شخصیت پیامبر (ص) و اهداف بعثت آن حضرت سخنرانی کردند.
اهالی شهر خلخال نیز با سرور و شادمانی و همچنین آذین بندی سر درب مغازه ها و اماکن تجاری و چراغانی کردن معابر ، مساجد، مراکز فرهنگی، ادارات و سازمان های دولتی این عید را با پخش شربت و شیرینی و برپایی ایستگاه های صلواتی گرامی داشتند.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.