به گزارش ایرنا ، اکبر بهنامجو روز شنبه در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت و همچنین مجریان طرح های محوری گندم و دانه های روغنی کشور اظهار داشت: افزایش 1.5 میلیون تنی به ظرفیت تولید انواع محصولات کشاورزی استان رقم چشمگیری است که تحولات مهمی را در ایجاد اشتغال و رونق تولید ، گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی و بکارگیری نیروهای جوان تحصیل کرده خواهد داشت.
وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی از هم اکنون برای احداث و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در شمال استان با نظر مساعد برنامه ریزی های اساسی را داشته و سازمان جهاد کشاورزی استان نیز باید برای جذب سرمایه گذاران بویژه در اجرای طرح های صنایع تبدیلی و تکمیلی بیش از پیش تلاش کند تا پس از افزایش چشمگیر محصولات کشاورزی با بهره گیری از اراضی پایاب سد خدا آفرین بیش از پیش شاهد رشد و شکوفایی بخش کشاورزی باشیم.
عباس کشاورز ، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زارعت نیز در این جلسه با تشریح سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در بخش زارعت گفت: اردبیل جزو 10 استان برتر کشور در تولید گندم به عنوان یک محصول استراتژیک می باشد.
او افزود: در این استان تلاش سازمان جهاد کشاورزی در ارتقای دانش کشاورزان و ترویج یافته های تحقیقاتی و مدیریت مزرعه ملموس است.
وی گفت: در بحث کلزا به لحاظ وجود پتانسیل بالای استان در کشت وزرع این محصول و همت سازمان جهاد کشاورزی استان در این زمینه افزایش سطح کشت آن را تا صد هزار هکتار در برنامه کشوری برای این استان پیش بینی شده و این حجم افزایش سطح زیر کشت محصول استراتژیک کلزا باز برای این استان محقق خواهد شد.
وی اظهارامیدواری کرد: پیگیری های جدی وزارت جهاد کشاورزی در متعادل سازی محصول استراتژیک گندم که بیشتر به نحو تولید کنندگان باشد با اهتمام دولت تدبیر و امید به کرسی تصمیم بنشیند.
او افزود: پیش بینی می کنیم امسال 14 میلیون و 500 هزار تن در کشور گندم تولید شود که حدود 10 میلیون تن آن توسط دولت خرید تضمینی شده و در تداوم سال های گذشته شاهد خودکفایی در تولید گندم خواهیم شد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.