بشیر خالقی روز شنبه در گفتگو با ایرنا تاکید کرد که باید برای تغییر این دیدگاه منفی در بین مسئولان و آحاد جامعه تلاش شود.
وی توجه ویژه به رونق تولید و ایجاد اشتغال را یکی از راهکار‌های مهم و کارساز برای شکست سیاست وابستگی به خارج دانست و بیان کرد: هم اکنون کشور در یک جنگ اقتصادی تمام عیار بوده و دشمنان جمهوری اسلامی ایران در تلاش برای وابسته کردن کشور به خارج هستند.
خالقی با اشاره به نامگذاری امسال به «رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: در جنگ تمام عیار اقتصادی که آمریکا با هدف تضعیف کشورمان به راه انداخته‌ باید از امکانات موجود کشور در حد کافی بهره‌مند شویم.
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت : ایران اسلامی دارای پتانسیل‌های بسیار زیادی در حوزه‌های معدن، کشاورزی، منابع طبیعی، گردشگری و صنعت است که هر کدام از این بخش‌ها در صورت توجه ویژه و برنامه‌ریزی مناسب و هدفدار می‌تواند در رونق تولید و اشتغال‌زایی سهم مهمی داشته باشد.
وی اضافه کرد: یکی از عوامل تاثیرگذار در رونق تولید و ایجاد اشتغال ثبات نرخ ارز است که در این خصوص دولت باید قوانین و برنامه‌های مدونی اعمال کند و در کنار آن دستگاه قضایی نیز برخورد با اخلالگران را بیش از پیش افزایش دهد.
وی بیان کرد: در برنامه ششم توسعه 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای طرح توسعه اشتغال روستایی اختصاص یافته بود که یکی از نمونه‌های ایجاد زمینه برای رونق تولید است.
خالقی گفت:متاسفانه برخی از بانک‌ها همچنان همکاری مناسبی را در زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید و اشتغال با دستگاه های اجرایی ندارند و برای ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید بیشتر از گذشته تلاش شود.
او با تاکید بر لزوم بهره‌گیری صحیح از امکانات و پتانسیل‌های خدادادی در استان اردبیل برای رونق تولید گفت: این استان یکی از قطب‌های معدنی کشور بوده و در کنار آن بهره‌مندی از پتانسیل‌های منحصر بفرد گردشگری و کشاورزی نیز از زمینه‌های موجود برای توسعه استان بوده و باید از این امکانات در راستای توسعه و رونق تولید استفاده مفید شود.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.