به گزارش ایرنا ،قریدون بابایی روز جمعه در جلسه فوق العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران خلخال افزود: با توجه به اعلام هواشناسی در خصوص ورود سامانه پرفشار بارشی به منطقه و افزایش شدت بارندگی ها در این شهرستان از فردا شنبه لزوم آمادگی کامل برای پیشگیری از حوادث ناشی از جاری شدن سیلاب و مقابله با هرگونه بحران های احتمالی ضرورت دارد.
وی اظهار داشت: شهرداری های هرسه شهر خلخال ،کلور و هشجین باید قبل از آغاز بارندگی های جدید که تا روز سه شنبه هفته اینده ادامه خواهد داشت نسبت به بازگشایی مسیرهای مسدود شده آب های روان و سطحی زیر پل ها ،کانال های هدایت اب ،لایروبی رودخانه های داخل شهرها و نیز هدایت آب های سطحی به سمت دره ها و مسیل های طبیعی اقدام کنند.
بابایی گفت: هرگونه کوتاهی مسوولان ذی ربط در خصوص انجام وظایف محوله غیرقابل گذشت بوده و مسئولیت هرگونه حوادث ناشی از بی توجهی به مصوبات این جلسه متوجه مسوولان مذکور خواهد شد.
وی با بیان اینکه حوداث سیل اخیر در شهرهای مختلف کشور تجربه تلخی برای همه مسوولان عضو شورای مدیریت بحران سایر مناطق است ،افزود: در حالی که هر لحظه احتمال جاری شدن سیلاب حاصل از بارندگی های شدید جان و مال مردم را تهدید می کند با مدیریت درست می توان از وقوع حوادث مختلف جلوگیری و یا خسارات احتمالی را با اقدامات به موقع پیشگیرانه به حداقل کاهش داد.
وی با اشاره به خطر انحراف مسیر آب های سطحی به علت تخلیه نخاله های ساختمانی و زباله ها در مسیل دره های طیبیعی منتهی به شهر خلخال گفت: شهرداری باید با بکارگیری از ماشین الات در اختیار خود و یا بخش خصوصی نسبت به آزاد سازی مسیل‌ها و ورودی دهنه پل ها و همچنین لایروبی رودخانه های داخل شهر قبل از اغاز بارش های جدید سریعا اقدام کند.
وی با اشاره به تجربه گذشته حوادث سیلاب در سطح مناطق مختلف شهرستان خلخال ادامه داد: در چندین منطقه شهری امکان جاری شدن سیلاب قابل پیش‌بینی است و با توجه مسدود شدن بعضی از مسیر های عبور آب در زیر پل‌ها و مجاری هدایت آب های سطحی در سطح جاده ها باید اداره راهداری وحمل و نقل جاده ای شهرستان نیز با جدیت کامل برای پاکسازی این محل ها از نخاله اقدام و امکان تردد ایمن گردشگران را در این محورها را فراهم سازد.
بابایی از آماده باش بخشداران و دهیاران در مناطق روستایی و شهری خبر داد و بیان کرد: بخشداران و دهیاران در مناطق روستایی که خطر سیل ساکنان را تهدید می کند لازم است با هماهنگی دادستانی نسبت به تخلیه مناطق مسکونی در معرض خطر سیل و اماکن واقع در حریم وبستر رودخانه های از جمله چند واحد مسکونی روستای مورستان در بستر رودخانه اقدام کنند.
7119/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.