به گزارش ایرنا، خلیل نیکشاد روز پنجشنبه در نشستی با فرماندار خلخال گفت: متقاضیان اجرای این طرح در مناطق شهری و روستایی می توانند از 90 تا 900 متر مربع اقدام به احداث گلخانه تولید گیاهان زینی، صیفی جات ،سبزی وگیاهان دارویی کنند.
وی گفت: به مجریان این گونه طرح ها به ازای هرمترمربع سه میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت تعلق گرفته وهمه طرح ها نیز از پشتیبانی مشاوره ای و کارشناسی در طول اجرای طرح بهره مند می شوند.
نیکشاد از انتخاب 2 روستای گورانسراب وعلی آباد خلخال به عنوان پایلوت اجرای طرح ایجاد گلخانه های خانگی در استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: به دلیل اجرای موفق چندین طرح گلخانه خانگی توسط اهالی، این روستاها برای اجرای پایلوت طرح انتخاب شده اند.
او اظهار کرد: با اجرای این طرح در کنار ایجاد زمینه اشتغال برای بخشی از بیکاران و نیز افزایش تولید محصولات گلخانه ای از روند مهاجرت از روستاهای منطقه نیز جلوگیری می شود.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان از ایجاد باغ مادری تولید پیوندک گردوی چندلر درخلخال خبر داد و گفت: این باغ با هدف تولید و تامین پیوندک مورد نیاز باغات گردوی این شهرستان و همچنین باغات گردوی استان در سطح یک هکتار ایجاد می شود .
او از توزیع 20 هزار اصله نهال رایگان میوه شناسنامه دار وهمچنین 2 هزار پیوندک گردوی چندلر با هدف حمایت از باغداران این شهرستان توسط سازمان جهاد کشاورزی استان در بهار امسال خبر داد.
او همچنین با اشاره به افزایش نهادهای کشاورزی استان در مقایسه با سال گذشته گفت: در حال حاضر هیچ گونه محدودیتی برای توزیع کودهای شیمیایی مورد نیاز کشاورزان وباغداران استان وجود نداشته ومتقاضیان می توانند با مراجعه به مدیریت های جهاد کشاورزی ویا با ثبت نام در سامانه نهادهای کشاورزی نسبت به تامین کود مورد نیاز خود اقدام کنند.
نیکشاد گفت: راه اندازی وفعالیت مجدد طرح های راکد و نیمه فعال کشاورزی ودامی استان در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان در سال جدید می باشد .
او از افزایش اعتبارات تسهیلاتی بند الف تبصره 18 خبر داد واضافه کرد: این تسهیلات برای حمایت از بخش تولید دام وطیور و همچنین احداث گلخانه به صورت تسهیلات احداث و یا سرمایه درگردش در اختیار تولید کنندگان بخش کشاورزی ویا صاحبان صنایع تبدیلی وتکمیلی کشاورزی و دامی قرار می گیرد.
در این نشست فریدون بابایی فرماندار خلخال نیز خواستار تکمیل سدهای معیشتی بلیل، ورگوان و طولش با توجه به نیاز کشاورزان منطقه به اب این سدها شد.
وی گفت: با توجه به تخصیص 17 میلیارد ریال اعتبار جهت ایجاد زیر ساخت های احداث شهرک گلخانه ای طولش این شهرستان سازمان جهاد کشاورزی نسبت به اغاز عملیات اجرایی این پروژه در سال جدید اقدام کند.
خلخال در جنوب اردبیل واقع است.
6016/7116
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.