اکبر بهنامجو روز دوشنبه در حاشیه نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اردبیل در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: تمام اقدامات و آمادگی های لازم برای مواجهه با شرایط سخت و نامساعد جوی با تلاش ارگان های ذیربط انجام شده و خوشبختانه تا این زمان حادثه اسفناک خاصی در هیچ نقطه از استان به وقوع نپیوسته است.
وی اظهار کرد: امروز باتوجه به هجوم توده های هوای بارشی به پهنه وسیعی از کشورمان و ازجمله آغاز برف و سرما در استان اردبیل یک نشست فوری بحران در استانداری به منظور پیشگیری از هرگونه حادثه و خطر احتمالی با حضور اعضای مدیریت بحران ترتیب یافت.
وی ادامه داد: گزارش های ارایه شده از مدیران ارگانهای ذیربط در این نشست و نیز بازدیدهای میدانی حکایت از آن دارد که تا حد امکان اقدام های لازم برای حفظ آرامش و سلامتی ساکنان استان و به خصوص مسافران نوروزی انجام شده است.
وی همچنین بازدید از رودخانه های استان اردبیل ازسوی ارگانهای ذیربط و جلوگیری از هرگونه اقدام در بستر رودخانه ها که می تواند در مواقع بارندگی با بستن راه آب منجر به طغیان رودخانه ها و خسارت به تاسیسات اطراف شود را از اقدام های انجام شده طی چند روز اخیر در این استان ذکر کرد.
استاندار اردبیل به کاهش بارش های جوی از سحرگاه فردا در استان اردبیل اشاره و ابراز امیدواری کرد که بتدریج وضعیت مناسبت تری برای ورود مسافران نوروزی و استفاده آنها از جاذبه های باستانی و طبیعی منطقه فراهم می شود.
بهنامجو همچنین گفت : کمک های استان اردبیل شامل اقلام خوراکی فاسد نشدنی، پوشاک ، لوازم گرمایشی، پتو و موکت که ازسوی مردم نوعدوست این استان جمع آوری شده اند با هماهنگی ارگانهای ذیربط طی 2 روز گذشته به سیل زدگان استان های گلستان و مازندران ارسال شده اند.
استان اردبیل به خاطر داشتن جاذبه های گردشگری از آثار باستانی گرفته تا آب های گرم معدنی و چشم اندازهای طبیعی همه ساله در فصول مختلف و به خصوص در نوروز و تابستان پذیرای حجم انبوه مسافران می باشد.
6019/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.