به گزارش خبرنگار ایرنا، در این اطلاعیه که روز شنبه صادر شد آمده است: نقشه های هواشناسی نشانگر ورود سامانه ناپایدار از ظهر یکشنبه به استان اردبیل است که از این روز تا چهارشنبه سبب بارش برف و باران و کاهش 10 تا 14 درجه ای دما در این استان خواهد شد.
همچنین روز یکشنبه بادهای جنوبی موسوم به گرمیج در قسمت مرکزی این استان با شدت تند خواهد وزید و وقوع رگبار با احتمال رعد و برق انتظار می رود.
روزهای دوشنبه و سه شنبه به دلیل کاهش دما بارش ها به شکل برف در قسمت مرکزی و جنوبی استان اردبیل خواهند بود و این سامانه روز چهارشنبه منطقه را ترک خواهد کرد.
این اطلاعیه افزوده است: دمای هوا در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل طی این مدت به زیر صفر خواهد رفت اما مناطق شمالی استان با دمای بالای صفر مواجه خواهند بود.
این اطلاعیه به ساکنان استان اردبیل و به خصوص مسافران نوروزی هشدار داده است که مراقب مه گرفتگی و کولاک برف در گردنه ها و جاده های سخت گذر استان اردبیل باشند و ضمن داشتن تجهیزات زمستانی با احتیاط رانندگی کنند.
در شامگاه سومین روزر فروردین آسمان اردبیل قسمتی ابری و دمای هوا در ایستگاه مرکزی این شهر 12 درجه سانیتگراد بالای صفر است.
اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی از هوای بسیار متغیر برخوردار است و در بعضی از سالها در اوایل بهار به خاطر رخنه هوای سرد عرض های شمالی بارش برف و کاهش شدید دما در نقاط سردسیر این استان به وقوع می پیوندد.
/6016/6019
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.