جعفر بذری روز جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، با اشاره به ورود انبوه گردشگران نوروزی به استان و رشد تقاضا برای اسکان در مراکز اقامتی افزود: تمامی مراکز اقامتی شهرستان سرعین به عنوان مقصد اغلب مسافران نوروزی آماده خدمت رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی است.
وی بیان کرد: برای پاسخگویی به سلایق مختلف و نیز به علت رشد تقاضا، امسال خانه مسافرهای استان نیز با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای ارایه خدمات به گردشگران نوروزی آماده سازی شده و تعدادی از گردشگران نیز در این خانه مسافرها مستقر شده اند.
مدیر عامل جامعه صنفی مراکز اقامتی استان اردبیل همچنین گفت: با توجه به سیاست های سازمان میراث فرهنگی مبنی بر عدم افزایش قیمت های مراکز اقامتی و گردشگری هیچ گونه افزایش قیمتی در سال جاری نداشته ایم و برای خدمات رسانی مناسب و جذب حداکثری گردشگران، تخفیف 30 درصدی برای تمامی مسافران در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا، استان اردبیل دارای 34 واحد هتل، 87 واحد هتل آپارتمان، 143 واحد خانه مسافر، 66 واحد مهمانپذیر، 32 واحد اقامتگاه بومگردی، پنج واحد کمپ گردشگری با 20 هزار تخت اقامتی است.
سال گذشته با هماهنگی مدیران استان طرح زمستان بیدار با هدف همه فصلی کردن گردشگری و توسعه سفرهای زمستانی در استان اردبیل به اجرا درآمد که به گفته جامعه هتلداران استان موجب افزایش ضریب اشغال و استقبال گردشگران و سفر بیشتر ایرانگردان به اردبیل شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل امروز در مصاحبه ای از افزایش بیش از 20 درصدی ورود مسافران نوروزی به استان خبر داد و پیش بینی کرد که با توجه به مساعد بودن آب و هوا در استان اردبیل در روزهای پیش رو، تعداد مسافران نوروزی اسستان افزایش چشمگیری داشته باشد.
گردشگرانی که از مقصد شمال کشور به سمت غرب و شمال غرب کشور و بالعکس برای رسیدن به مقصد از اردبیل گذر می کنند، در مسیر سفر خود توقفی در مناطق مختلف استان داشته و از جاذبه های تاریخی این خطه دیدن می کنند.
مجموعه تاریخی و جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و نیز بازار تاریخی و چند خانه، پل، حمام و موزه تاریخی نیز که در مرکز شهر اردبیل واقع شده، از جمله مراکز مورد بازدید گردشگران در ایام تعطیلات نوروزی است.
شهر گردشگری سرعین در 27 کیلومتری شهر اردبیل هم که با دایر بودن 22 واحد چشمه و استخر آبگرم معدنی و طبیعی، به عنوان قطب مجتمع های آبدرمانی کشور محسوب می شود، در نخستین روزهای تعطیلات عید نوروز مملو از جمعیت کثیر مسافران نوروزی شده است.
مکان های مهم گردشگری استان از جمله بقعه تاریخی شیخ صفی الدین اردبیلی در شهر اردبیل، مجتمع ها و استخرهای آبگرم شهرهای سرعین، مشگین شهر، نیر و خلخال و نیز بازارچه مرزی بیله سوار و پل معلق مشگین شهر به همراه 32 واحد اقامتگاه بوم گردی از جمله جاذبه های گردشگری استان اردبیل است که در ایام نوروز مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد.
همچنین مقبره شیخ حیدر، کاروانسرای قانلی بولاغ، سنگ نبشته های ساسانی، مجسمه های سنگی شهر یری، قلعه های دیو، قهقهه و کهنه در مشگین شهر، قیز قلعه سی و شاه تپه سی در گرمی، حمام سنگی در کوثر، قلعه بوینی یوغون در نیر، هفت تپه در خلخال و بناهای باستانی بازمانده از دوره های مختلف در گوشه و کنار این استان نمونه هایی از تاریخ و فرهنگ این دیار است.
دهکده صخره ای باستانی ویند کلخوران، تپه های باستانی آناهیتا، کلیسای مریم مقدس، کاروانسرای شاه عباسی، شیروان دره سی، عمارت آقازاده اردبیلی، منطقه گردشگری کپز و ازناو، منطقه حفاظت شده آق داغ، ژئوپارک دربند مشکول، گیلوان، آبشارهای سردابه، گورگور، شورشور، آق بلاغ (سیبیه خانی)، دیز و نره گر و غارهای تاریخی لاهرود و هفت خانه از دیگر جاذبه های گردشگری قابل توجه در استان اردبیل به شمار می رود.
امسال برای معرفی جاذبه ها و قابلیت های گردشگری استان اردبیل ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل در محل نگارخانه بقعه تاریخی شیخ صفی الدین اردبیلی دایر شده و تمام امور مربوط به سفرهای نوروزی استان از این محل مدیریت می شود.
همچنین در این محل نمایشگاه معرفی جاذبه ها و اماکن تفریحی و گردشگری استان اردبیل برپا شده و مسافران و گردشگران مراجعه کننده به بقعه تاریخی شیخ صفی الدین اردبیلی با ویژگی ها و ظرفیت های گردشگری منطقه آشنا شده و راهنمایی لازم برای تعیین مقصد سفر را دریافت می کنند.
1905
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.