به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، به رغم کاهش محسوس دما در آخرین ساعات سال 1397، از صبح نخستین روز سال جدید، دمای هوای اردبیل و مناطق مختلف این استان به تدریج افزایش یافت و با تداوم هوای ابری، هوای بهاری توام با بارش نرم و ریز باران حاکم شد.
اداره کل هواشناسی استان با صدور اطلاعیه ای با اشاره به خروج سامانه سرد و‌ بارشی از منطقه در نخستین روز بهار و افزایش دمای هوا اعلام کرد: از عصر امروز و فردا جمعه نیز جوی پایدار در استان حاکم خواهد شد ولی از روز شنبه سامانه جدیدی وارد منطقه شده و در مناطق مرکزی استان موجب بارش پراکنده خواهد شد.
مرکز مدیریت راه های اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان اردبیل نیز تمامی مسیرهای جاده ای استان اردبیل را باز اعلام کرد و در اطلاعیه ای از حضور شبانه روزی راهداران در کلیه محورهای مواصلاتی استان برای مدیریت شرایط احتمالی کندی و توقف تردد خبر داد.
به گزارش ایرنا، گردشگرانی که از مقصد شمال کشور به سمت غرب و شمال غرب کشور و بالعکس تردد می کنند، برای رسیدن به مقصد از استان اردبیل گذر کرده و بر همین اساس در مسیر سفر خود توقفی در مناطق مختلف استان داشته و از جاذبه های تاریخی این خطه دیدن می کنند.
امسال در 15 نقطه از مسیرهای جاده ای و در 30 کیلومتری شهرهای استان اردبیل، توقفگاه های نوروزی توسط ستاد خدمات سفر استان دایر شده و مسافران نوروزی می توانند در این نقاط استراحت کرده و خدمات اولیه سفر را به همراه راهنمایی لازم دریافت کنند.
شهر گردشگری سرعین در 27 کیلومتری شهر اردبیل که به عنوان قطب مجتمع های آبدرمانی، چشمه ها و استخرهای آبگرم کشور محسوب می شود، در نخستین روز از سال جدید مملو از جمعیت کثیر مسافران نوروزی شده است.
همچنین مجموعه تاریخی و جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و نیز بازار تاریخی و چند خانه، پل، حمام و موزه تاریخی نیز که در مرکز شهر اردبیل واقع شده، از جمله مراکز مورد بازدید گردشگران نوروزی استان اردبیل در نخستین روز عید بود.
مکان های مهم گردشگری استان از جمله بقعه تاریخی شیخ صفی الدین اردبیلی در شهر اردبیل، مجتمع ها و استخرهای آبگرم شهرهای سرعین، مشگین شهر، نیر و خلخال و نیز بازارچه مرزی بیله سوار و پل معلق مشگین شهر به همراه 32 واحد اقامتگاه بوم گردی از جمله جاذبه های گردشگری استان اردبیل است که در ایام نوروز مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد.
امسال برای معرفی جاذبه ها و قابلیت های گردشگری استان اردبیل ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل در محل نگارخانه بقعه تاریخی شیخ صفی الدین اردبیلی دایر شده و تمام امور مربوط به سفرهای نوروزی استان از این محل مدیریت می شود.
همچنین در این محل نمایشگاه معرفی جاذبه ها و اماکن تفریحی و گردشگری استان اردبیل برپا شده و مسافران و گردشگران مراجعه کننده به بقعه تاریخی شیخ صفی الدین اردبیلی با ویژگی ها و ظرفیت های گردشگری منطقه آشنا شده و راهنمایی لازم برای تعیین مقصد سفر را دریافت می کنند.
این ستاد و نمایشگاه که با هدف توزیع سفر در سراسر استان اردبیل دایر شده، شعار سفرهای ارزان و آسان با ایجاد شور و نشاط اجتماعی دنبال می شود.
استان اردبیل با یک میلیون و 248 هزار نفر جمعیت با استان های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.
استان اردبیل دارای 34 واحد هتل، 87 واحد هتل آپارتمان، 143 واحد خانه مسافر، 66 واحد مهمانپذیر، 32 واحد اقامتگاه بومگردی، پنج واحد کمپ گردشگری با 20 هزار تخت اقامتی است.
1905/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.