به گزارش ایرنا ، خلیل نیکشاد روز شنبه در جلسه بررسی مسائل و نحوه واگذاری اراضی پایاب سد خدا آفرین افزود: بیش از 15 هزار هکتار نیز طرح های مطالعاتی آبیاری تحت فشار در استان صورت گرفته که با شروع عملیات اجرایی آنها شاهد تحول مهمی در منطقه خواهیم بود.
وی اظهار داشت: امسال فعالیت های ارزشمندی در زمینه افزایش ضریب مکانیزاسیون و نوسازی ناوگان کاشت ، داشت و برداشت محصولات کشاورزی استان انجام و بیش از 180 درصد اعتبارات واگذاری تراکتور و کمباین و دیگر ادوات دنباله بند کشاورزی جذب شد.
وی گفت: در این مدت برای پنج هزار و 264 نفر به صورت مستقیم و پایدار در بخش های دامداری ، زراعت ، صنایع تبدیلی و تکمیلی و نیز واحدهای گلخانه ای کارآفرینی شده و مشخصات این افراد ثبت و کد در سامانه کارآفرینی ایجاد شد.
نیکشاد افزود: در 15 ماه گذشته 117 طرح راکد که در چرخه تولید و فعالیت قرار گرفت که این واحدها در پنج تا 10 سال گذشته غیر فعال بودند.
وی از احداث بزرگترین مجتمع گلخانه ای کشور در دشت مغان خبر داد که 300 هکتار از آن نیز واگذار شده است.
او تشریح کرد: برای اتمام این پروژه مهم ملی 2 هزار و 500 میلیارد ریال از طریق استانداری اردبیل اختصاص یافته و عملیات اجرایی آن با دقت و شتاب بیشتری ادامه دارد.
وی گفت: کشت و صنعت و دامپروری مغان نیز به این مهم ورود کرده و عملیات اجرایی 100 هکتار گلخانه را نیز در دستور کار خود دارد.
طرح بزرگ پایاب سد خدا آفرین با درخواست رییس جمهوری و تایید مقام معظم رهبری و اختصاص بخشی از یک میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب های مرزی استان اردبیل از سال 92 اجرایی شده است.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.