به همت شهرداری اردبیل و همزمان با روز بزرگداشت شهدا آئین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا در بهشت فاطمه اردبیل برگزار شد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده‌های شهدا برگزار شد شهرداری اردبیل در هر 5 منطقه شهری آئین پاسداشت شهدا را با شکوه هر چه تمامتر برگزار کرد و شرکت کنندگان با نثار فاتحه و صلوات یاد و نام ایثارگران وطن را گرامی داشتند.

در این مراسم مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل اظهار کرد: شهدا همه 107 صفت متقیان را در خود جمع دارند به طوری که براساس حکم قرآن و احادیث الهی شهدا زنده بوده و بر اعمال و رفتار ما در این دنیا ناظر هستند.

یاسر شاهی خاطرنشان کرد: ما امروز در اینجا جمع شدیم تا همزمان با روز بزرگداشت شهدا عهد و پیمانی مجدد با آرمان بلند این شهیدان ببندیم و بر استمرار حیات طیبه آنها پافشاری کنیم.

وی افزود: عظمت و بزرگی امروز انقلاب اسلامی را مرهون شهدایی هستیم که جان در طبق اخلاص گذاشتند و امروز به واسطه این ایثارگری‌هاست که جمهوری اسلامی ایران در میان تلاطم نظام شرق و غرب در آرامش و امنیت کامل است.

در این مراسم مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اردبیل با برشمردن ویژگی‌های شهدا بیان کرد: عالی‌ترین درجه شهدا که در رضوان الهی در کنار اولیا و اوصیا قرار گرفته‌اند صفت جلب رضای الهی و از خودگذشتگی تمام عیار است که همواره بر این برجستگی افتخار می‌کنیم.
حجت‌الاسلام نوری گفت: در جنگ اقتصادی امروز ما باید همان روحیه ایثارگری را حفظ کنیم که اگر در این مسیر از اصل هدف و آرمان خود غفلت کنیم غلبه دشمن حتمی است.
مدیر شهرداری منطقه یک اردبیل نیز با بیان اینکه شهرداری از هر فرصتی استفاده می‌کند تا آئین‌ها و برنامه‌های پاسداشت شهدا را با شایستگی تمام برگزار کند، تصریح کرد: ما در تداوم راه شهدا و احترام به خانواده‌های شهدا و ایثارگران سعی کردیم تا معابر، خیابان‌ها و کوچه‌ها را به نام و یاد آنها مزین کنیم.
ابش‌وند اظهار کرد: شورا و شهرداری در گرامیداشت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا سعی کرده در هر پنج منطقه شهر آئین زیارت، عطرافشانی و قبور شهدا را برگزار کند که امیدواریم این حرکت در روزهای پایانی سال زمینه آرامش و امنیت خاطر بیشتر را در جامعه با تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت فراهم کند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.