به گزارش روز جمعه ایرنا ، حجت الاسلام محمد علی قاصدی در جشن آزاد سازی 35 زندانی مالی زندان اردبیل افزود: تلاش های زیادی برای کاهش تعداد زندانیان جرایم مالی شده ولی این تلاش ها جوابگوی حجم عظیم بدهکاران مالی و زندانیان نیست.
وی اظهار داشت: دست یاری به سوی اقشار مختلف مردم دراز می کنیم که یاریگر محکومان مالی باشند ، حضور دانشگاهیان در امر خیر آزادی زندانیان نشان دهنده این است که اقشار فرهیخته دانشگاهی نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت نیستند.
نایب رییس ستاد دیه استان اردبیل نیز در این همایش گفت: تاکنون 314 محکوم مالی از زندان های استان آزاد شده اند که 270 نفر را ستاد دیه آزاد کرده و 44 نفر نیز از سوی یک خیر به آغوش خانواده های خود بازگشته اند.
یوسف خدادادی افزود: میزان محکومیت این زندانیان بیش از 700 میلیارد ریال است که از 300 میلیارد ریال شاکیان گذشت کرده اند ، 20 میلیارد ریال خانواده ها آورده داشته اند، 30 میلیارد ریال تسهیلات بانکی هماهنگ شده ، 50 میلیارد ریال از طریق ستاد دیه و صندوق ذخیره بیمه بدنه کمک بلاعوض شده و 300 میلیارد ریال نیز تقسیط شده است.
وی افزود: امروز 35 نفر با 100 میلیارد ریال بدهی آزاد می شوند که 20 میلیارد ریال از طریق کمک و تقسیط فراهم شده و 80 میلیارد نیز شاکیان گذشت کرده اند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل هم گفت: کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی هر سال در آزادی زندانی های مالی مشارکت می کنند.
اسحق رسولی بیان کرد: در نظام جمهوری اسلامی، دادگستری، امور زندان ها و ستاد دیه رویکرد خوبی در خصوص آزادی زندانی ها داشته اند و باید کاری انجام شود که تاثیرگذاری آن در جامعه نمود داشته باشد.
وی اظهار داشت: نظام اجتماعی و اقتصادی ما باید آنقدر بهبود یابد که اینقدر حجم پرونده ها زیاد نباشد و ضرورت دارد که روی کرامت انسانی به صورت مداوم کار شود.
او افزود: به خاطر آرمان هایی که شهدا در راه آن خون خود را هدیه کردند باید جامعه ای ایجاد شود که الگوی جهانیان شود که برای این منظور از یک طرف دولت در بهبود امور اقتصادی تلاش کند و از طرفی در راه ترویج کرامت های اخلاقی باید کار شود.
6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.