مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: در سال‌جاری تعزیرات حکومتی استان اردبیل به بیش از 10 هزار پرونده وارده به این اداره کل رسیدگی و احکام قانونی را صادر کرده است.

به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، رحیمی آذر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه تعدادی از پرونده‌ها نیز از سال‌های گذشته باقی مانده بود، ما تلاش کردیم تا در سال‌جاری صد درصد پرونده‌ها را مورد رسیدگی قرار داده و مخدومه اعلام کنیم.

وی تصریح کرد: از هفتم اسفندماه گشت‌های کنترلی و نظارت تعزیرات حکومتی در حال فعالیت بوده و این فعالیت‌ها تا 15 فروردین ماه با هدف کنترل قیمت‌ اجناس و مایحتاج ضروری مردم ادامه پیدا خواهد کرد که در قالب این اکیپ‌ها و گشت‌ها تلاش می‌کنیم با متخلفان در حوزه‌های مختلف برخورد کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: ما حتی برای روزهای تعطیل نیز گشت‌های خودمان را به صورت تلفیقی با حضور گشت‌های صنعت، معدن و تجارت، دامپزشکی، علوم پزشکی و اتاق اصناف انجام میِ‌دهیم تا با متخلفان در بخش‌های مختلف برخورد شود.
رحیمی آذر با بیان اینکه تعزیرات حکومتی به محض تشکیل پرونده در اسرع وقت به تخلفات رسیدگی می‌کند، افزود: عمده پرونده‌های ما مربوط به قاچاق و همچنین گران‌فروشی و بالاترین آمار نیز مربوط به عدم درج قیمت کالاها و اجناس است.
وی به جزای نقدی محکومین نیز اشاره کرد و ادامه داد: امسال بیش از 12 میلیون ریال متخلفان در حوزه‌های مختلف محکوم شدند و عمده این محکومیت‌ها نیز نقدی می‌باشد.
رحیمی آذر به تشکیل شعبه سیار تعزیرات حکومتی در نمایشگاه بهاره اشاره کرد و گفت: ما به شدت با عوامل و عناصر گران‌فروشی برخورد می‌کنیم به طوریکه در سال‌جاری 130 پرونده گران‌فروشی در حوزه مرغ به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده که 400 میلیون تومان متخلفان به جزای نقدی محکوم شدند.
وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: ما مرجع نظارتی نیستیم بلکه به پرونده‌ها و گزارش‌های ارسال شده رسیدگی می‌کنیم و در چرخه عرضه محصولات گاه معایبی وجود دارد که قطعاً دستگاه‌های متولی باید نسبت به ساماندهی آن اقدام کنند.
رحیمی‌ آذر عمده تخلفات رخ داده در توزیع نهاده‌های دامی را مربوط به شرکت‌های متخلف در سطح ملی اعلام کرد و افزود:‌ برخی شرکت‌ها با ارز دولتی نهاده‌های دامی وارد کردند اما بدون اینکه آدرس و مشخصات کاملی داشته باشند، حاضر به عرضه این نهاده‌ها نشده و به نوعی در این چرخه اخلال ایجاد کردند.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم دستگاه‌های مرتبط به ویژه جهاد کشاورزی به موضوع عرضه خارج از شبکه نهاده‌های دامی با قیمت‌های گزاف ورود پیدا کرده و نسبت به تشکیل و ارجاع پرونده به تعزیرات حکومتی اقدام کنند تا ما نیز بتوانیم رسیدگی لازم را داشته باشیم.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل اضافه کرد: در روزهای پایانی سال گشت‌های نظارتی و کنترلی تعزیرات حکومتی و تلفیقی این اداره کل با سایر مجموعه‌ها تقویت خواهد شد که امیدواریم در موعد مقرر بتوانیم متخلفان را به سزای اعمال خود برسانیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.