به گزارش ایرنا ، محبوب حیدری روزر پنجشنبه در نشستی با امام جمعه خلخال افزود: در چند سال اخیر علاوه بر توجه به توسعه و آسفالت راه های ارتباطی روستایی ، راه های اصلی و شریان های ارتباطی این استان بطور قابل توجهی افزایش یافته است.
وی گفت: امسال تخصیص اعتبارات پروژه های راه سازی این استان در مقایسه با سال قبل چهار برابر رشد داشته و چهار پروژه ملی بزرگراهی برای استان تعریف شده بود که در بودجه سال 98 به هفت پروژه افزایش یافته است.
وی اجرای باند دوم جاده اردبیل - سرچم ، احداث بزرگراه اردبیل - آستارا (گردنه حیران) ، احداث راه اصلی گرمی - بیله سوار ، اردبیل - مشگین شهر - اهر ، پروژه تبدیل راه فرعی خلخال - اسالم به اصلی به طول 18 کیلومتر در داخل حوزه استان و پروژه رضی - امیرکندی را به عنوان پروژه های مهم راه سازی امسال نام برد.
وی اظهار داشت: در 2 سال اخیر اقدامات مهم و اساسی برای ارتقای ایمنی جاده خلخال - اسالم صورت گرفته و علاوه بر آن 19 کیلومتر از جاده برندق - جعفر آباد در بخش خورش رستم این شهرستان زیرسازی شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین گفت: مسیر خلخال - شال - ماجولان به ماسوله بطول 35 کیلومتر است که حدود 28 کیلومتر آن بهسازی و آسفالت و هفت کیلومتر باقی مانده هم بزودی تکمیل می شود.
وی اعتبار مورد نیاز برای مسیر کلور خلخال - درام زنجان را هزار و 500 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این مسیر به طول 55 کیلومتر بوده که 37.5 کیلومتر آن مربوط به حوزه اردبیل و 17.5 کیلومتر دیگر مربوط به استان زنجان که مابقی مسیر در حوزه استان اردبیل به پیمانکار واگذار شده است.
حیدری با اشاره به طرح های عمرانی در حوزه راه استان اردبیل بیان کرد: چهار خطه کردن جاده اردبیل - مشگین شهر و اهر به طول 45 کیلومتر و چهار خطه کردن جاده اردبیل - سرچم از جمله طرح های بزرگراهی استان است.
وی افزود: با توجه به قول های داده شده در پیش بینی بودجه سال 98 برای افزایش طول بزرگراه‌ های پرترافیک استان و تامین قیر مورد نیاز برای راه های ارتباطی 2 شهرستان گرمی و خلخال و نیز پرداخت مطالبات پیمانکاران در صورت تامین اعتبارات لازم ، همه موارد یاد شده سال آینده عملیاتی می شود.
حیدری ادامه داد: جاده اردبیل - سراب و اردبیل - آستارا راه های دیگری هستند که باید به بزرگراه تبدیل شوند چون ترافیک این 2 محور بسیار سنگین است و جاده‌ ها هم تحمل این حجم از ترافیک را ندارند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: 10 کیلومتر از طرح چهار خطه کردن رضی - امیرکندی در مرحله روکش آسفالت است و تلاش می شود قبل از سفرهای تابستانی سال آینده به اتمام برسد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه طرح های راه و بزرگراهی استان اردبیل زمینه اتصال و تسهیل تردد استان های گیلان ، زنجان و آذربایجان شرقی را با این استان فراهم می کند، افزود: با تحقق این مهم مسیر گردشگری استان های همسایه به استان اردبیل امتداد می یابد.
حیدری اضافه کرد: با بهره برداری و تکمیل طرح های راه سازی در شهرستان خلخال مناطق گردشگری گیلان از جمله ماسوله به استان اردبیل متصل شده و با کوتاه شدن فاصله زمینی 2 استان کریدور جدید گردشگری در این مسیر ایجاد می شود.
او اضافه کرد: همچنین با اجرای طرح های راه سازی این منطقه از جمله راه خلخال - کلور به درام و اتصال استان اردبیل به زنجان فاصله استان به مرکز کوتاه تر شده و راه ایمنی نیز برای این منظور بدون وجود برف و کولاک شدید و گردنه های سخت گذر در جنوب فراهم می شود.
وی گفت: در سال های اخیر توجه ویژه ای به اجرای پروژه های راه سازی خلخال و ارتقای شاخص راه های ارتباطی این شهرستان شده و این امر سبب افزایش میانگین شاخص بهره مندی مردم منطقه از راه های اصلی ، فرعی و راه ارتباطی آسفالت روستایی شده است.
او اظهار داشت: عملیات اجرایی تعریض جاده و تبدیل راه فرعی خلخال - اسالم در حوزه استحفاظی این استان به طول 16کیلومتر با استفاده از سیستم بازیافت سرد با سیمان از سال گذشته شروع و در پاییز امسال مورد بهره برداری قرار گرفت که این امر موجب افزایش مقاومت زیرسازی و آسفالت راه در مقابل سرما و یخبندان در این منطقه سردسیری شده است.
حیدری افزود: با اجرای این پروژه جاده سابق با عرض 5.5 متری به 11 متر فعلی و مطابق با شاخص راه اصلی ارتقا یافته و اداره کل راه و شهرسازی استان برای اجرای آن 140 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه کرده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: هم اکنون این جاده به عنوان نخستین راه اصلی ارتباطی خلخال به استان گیلان مورد بهره برداری قرار گرفته و با این کار مسیری ایمن و استاندارد برای تردد خودروها به استان گیلان فراهم شده است.
وی بیان کرد: مدیریت استان در بحث احداث بزرگراه رسیدن به رقم 650 کیلومتر را در بلند مدت برنامه ریزی کرده اما در میان مدت هدف رسیدن به میانگین کشوری می باشد.
حیدری گفت: ساخت دست کم سالانه 30 کیلومتر بزرگراه در استان برنامه ریزی شده تا در پایان چهار سال دولت به میانگین کشوری برسیم.
استان اردبیل با برخورداری از 137 کیلومتر بزرگراه ، 716 کیلومتر راه اصلی ، 702 کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و 738 کیلومتر راه روستایی سهم اندکی از نظر بهره مندی از راه های بزرگراهی کشور دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.