به گزارش ایرنا ، محبوب حیدری روز پنجشنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: طرح احداث یک دهنه تونل به طول بیش از 2 کیلومتر با هدف حذف گردنه سخت و صعب العبور الماس از گذشته های دور مورد هدف اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل بود.
وی گفت: با مطالعه و ارائه طرح پیشنهادی احداث تونل در این مسیر و جلب موافقت مرکز کشور برای اجرای این پروژه حیاتی منطقه ، بزودی یک راه ایمن و فاقد گردنه و نقطه حادثه خیز برای دسترسی اهالی خلخال به استان گیلان محقق خواهد شد.
او اظهار داشت: مطالعه مسیر و محل احداث تونل مشخص و تایید شده و با گشایش ردیف اعتباری ملی در تهران عملیات اجرایی این پروژه در سال آینده آغاز خواهد شد.
حیدری افزود: امسال برغم بدهی هزار و 500 میلیارد ریالی به پیمانکاران مجری پروژه های راه سازی ، این اداره کل مدیریت بی پول را در دستور کار قرار داده و بدهی پیمانکاران مانع از ادامه عملیات اجرایی پروژه های بزرگ راه سازی در مناطق مختلف استان نشده است.
وی از پایان عملیات اجرایی پروژه راه خلخال به ماسوله در استان گیلان و بهره برداری از این راه مهم و حیاتی منطقه در تابستان سال آینده خبر داد و گفت: عملیات اجرایی پروژه راه سازی خلخال به منجیل نیز شتاب گرفته و آسفالت آن نیز سال آینده آغاز می شود.
وی گفت: در حال حاضر 2 شهرستان گرمی و خلخال محروم ترین شهرستان های استان اردبیل در برخورداری از راه های ارتباطی مناسب هستند که محرومیت گرمی بیشتر هم است.
وی با بیان اینکه امسال از مجموع 30 کیلومتر پروژه آسفالت راه روستایی استان 20 کیلومتر در شهرستان خلخال اجرا شده ، افزود: در صورت اولویت بندی پروژه های آسفالت راه های روستایی از سوی فرمانداری اداره کل راه وشهرسازی برای اجرای حداکثر سه تا چهار پروژه در سال آینده اعلام آمادگی می کند.
او گفت: با توجه به کوهستانی بودن و وجود شرایط سخت راه سازی در خلخال هزینه اجرای یک کیلومتر راه در این شهرستان 2 برابر هزینه مناطق شمال استان اردبیل است
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این نشست گفت: با توجه به کاهش 50 درصدی اعتبارات استانی امکان تخصیص اعتبار برای اجرای پروژه های آسفالت راه سازی وجود ندارد.
وی تنها راه حل مشکل پروژه های نیمه کاره رها شده راه های روستایی منطقه را تلاش اداره کل راه و شهرسازی استان برای جذب اعتبارات ملی دانست.
حجت الاسلام کریم اسدی ، امام جمعه خلخال هم با اشاره به قدمت شهرستان و ظرفیت های موجود برای توسعه همه جانبه منطقه اظهار داشت: مردم منطقه شایسته خدمات بهتر و بیشتر بویژه در بخش راه سازی و بهره مندی از راه های ارتباطی مناسب برای استفاده از ظرفیت های گردشگری و جاذبه های طبیعی و گردشگری هستند.
شهرستان خلخال ، استان اردبیل را به استان گیلان متصل می کند، جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل 2 راه ارتباطی استان های اردبیل و گیلان می باشد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.