سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در سال‌جاری 61 درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اجرایی و عملیاتی شده است.
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، صادقی در چهل و پنجمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در اردبیل اظهار کرد: در سال‌جاری شاهد معرفی 472 واحد تولیدی به بانک‌ها برای بهره‌مندی از تسهیلات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بودیم که در این زمینه بانک‌ها همکاری خوبی را نیز در پرداخت تسهیلات با بخش خصوصی انجام دادند.
وی به 755 مصوبه این ستاد اشاره کرد و گفت: از این تعداد 462 مصوبه اجرایی نشده و تنها 293 مصوبه انجام شده که به نظر می‌رسد اجرای برخی از مصوبات در دستور کار بوده و به جد پیگیری می‌شود.
سرپرست سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: ما برای اوایل سال آینده و در قالب جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تلاش می‌کنیم تا با همکاری همه دستگاه‌ها عملکرد ستاد تسهیل را به شکل دقیق ارائه کنیم که در این باب گزارش کاملی نیز از کارها و اقدامات انجام شده با همکاری بخش خصوصی و دستگاه‌های مرتبط انجام خواهیم داد.

صادقی افزود: ‌از محل تبصره 18 نیز 135 واحد در بهره‌مندی از تسهیلات ثبت‌نام کرده بودند که قرار شد برای 26 طرح صنعتی با تسهیلاتی بالغ بر 234 میلیارد تومان منابع پرداخت شود.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: اکثر این واحدها به بانک‌ها ارجاع داده شدند تا زمینه بهره‌مندی آنها از این منابع فراهم آید.
در این جلسه استاندار اردبیل نیز با بیان اینکه با همکاری بانک‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی هم روند پرداخت تسهیلات و هم صدور مجوزها تسهیل شده است، اضافه کرد: در سال‌ آینده نیز سعی و تلاشمان بر این خواهد بود تا این روند تقویت شده و موانع برطرف شود.

اکبر بهنام‌جو ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری دستگاه‌های مرتبط مکلف شدند تا گزارش کاملی را از روند اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید جمع‌بندی و تدوین کنند تا در اولین جلسه سال آینده این گزارش به شکل کامل ارائه شود.
در این جلسه یکی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با انتقاد از روند طولانی در پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل اظهار کرد:‌ بنده در حالی که ریالی تسهیلات نگرفتم و در این 30 سال فعالیت بخش خصوصی بدهی بانکی ندارم، به رغم معرفی از سوی ستاد تسهیل نتوانستم ریالی تسهیلات بانکی دریافت کنم.
بهروز پورسلیمان تصریح کرد: ‌بنده پروژه خود را در حوزه نیروگاه به سرعت به پیش می‌برم اما انتظار داشتم که از 13 باری که از طریق ستاد تسهیل به بانک معرفی شدم، حداقل تسهیلاتی دریافت می‌کردم که امکان این امر فراهم نشده است.
در این جلسه مشکلات چندین واحد تولیدی بررسی شد که استاندار اردبیل و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانکی قول مساعد دادند تا موانع پیش روی واحدهای تولیدی را برطرف و زمینه فعالیت مجدد آنها را به وجود بیاورند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.