به گزارش ایرنا ، رحیم صدقیانی روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز شهدا در خلخال گفت: 250 نفر از مجموع از هزار استخدامی و ایجاد فرصت شغلی جدید در دستگاه های اجرایی و ادارات دولتی این استان از بین فرزندان شاهد و خانواده های ایثارگر هستند که این مهم در سایه تلاش و پیگیری واحد مشاوره امور ایثارگران محقق شد.
وی با ارائه گزارشی از عملکرد واحد مشاوره امور ایثارگران استانداری اردبیل گفت: این واحد از نظر عملکرد و پیگیری مشکلات ایثارگران به عنوان یکی از واحدهای موفق 6 استان برتر کشور در این زمینه است.
او اظهار داشت: واحد مشاور امور ایثارگران در استانداری اردبیل توسط یک مشاور و 2 کارشناس اداره می شود و به لحاظ عملکرد مطلوب این واحد، مسئولیت واحدهای مشابه در استانداری های شمال غرب کشور شامل استان های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، کردستان ، زنجان و گیلان به واحد مشاور امور ایثارگران در استانداری اردبیل واگذار شده است.
وی گفت: در حالی که در 35 سال گذشته برنامه خاص و یا یادواره استانی و ملی شهدای ارتش برگزار نشده بود با تلاش های صورت گرفته یادواره ملی شهدای ارتش استان اردبیل به صورت متمرکز با همکاری 30 دستگاه اجرایی مرتبط برگزار شد.
صدقیانی بیان کرد: واحد مشاور امور ایثارگران در استانداری اردبیل کارگروه های مناسب سازی اماکن عمومی با وضعیت جانبازان و معلولان، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و کارگروه شورای هماهنگی امور ایثارگران را که در گذشته راکد بودند، به منظور خدمت به جامعه هدف فعال کرده است.
وی اجرای ماده 13 قانون حمایت از آزادگان و پرداخت مطالبات آنها و پیگیری اجرای ماده 51 قانون خدمات رسانی به ایثارگران را از جمله اقدامات اساسی صورت گرفته در استان اردبیل به عنوان یکی از استان های پیشرو کشور در اجرای این مواد قانونی ذکر کرد.
او اظهار کرد: یک شورای مشورتی متشکل از نمایندگان فرزندان شاهد ، آزادگان ، همسران و والدین شهدا و جانبازان نیز زیر نظر واحد مشاور امور ایثارگران در استانداری تشکیل شده و به احصا و طرح مشکلات خانواده های شاهد و ایثارگر نزد استاندار می پردازد.
استان اردبیل سه هزار و 600 شهید دارد که یک سوم از مجموع شهدا گرانقدر شامل هزار و 300 نفر شهدای ارتش هستند.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.