به گزارش ایرنا ، علی رمضان پور روز چهارشنبه در همایش بانوان خلخالی که با هدف آزاد سازی زندانیان غیرعمد مالی برگزار شد، افزود: جمعیت زندانیان مالی زندان این شهرستان در سال گذشته 21 درصد بود که این میزان با تلاش های صورت گرفته به 12 درصد کاهش یافته است.
او گفت: با این حال هنوز آمار محکومان مالی زندان خلخال فاصله زیادی با آمار میانگین جمعیت زندانیان جرایم مالی و غیرعمد کشور که 6 درصد است، دارد.
او اظهار داشت: 21 زندانی مالی و جرایم غیرعمد از جمله محکومان مهریه ، دیه و نفقه در انتظار کمک های مالی مردم خیر برای آزادی از زندان هستند.
رییس دادگستری خلخال با بیان اینکه امسال میزان مشارکت های مالی مردم برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد بیش از سه برابر افزایش یافته ، افزود: در جشن گلریزان امسال مردم خیر این شهرستان بیش از یک میلیارد ریال برای آزادی زندانیان مالی کمک کردند.
رمضان پور گفت: این امر موجب شد تا خلخال مقام دوم را پس از اردبیل در میزان کمک های جمع آوری شده برای آزادی زندانیان مالی در استان اردبیل به خود اختصاص دهد.
او همچنین بیان کرد: امسال با کمک مردم خیر خلخال 20 زندانی مالی با محکومیت مالی بیش از 65 میلیارد ریال و 13 زندانی جرایم مالی غیرعمد هم با پرداخت کمک مالی از سوی برنامه کشوری ماه عسل با پرداخت یک میلیارد و 390 میلیون ریال از زندان خلخال آزاد شدند.
وی اظهار داشت: با احتساب 67 زندانی آزاد شده در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با استفاده از عفو مقام معظم رهبری از زندان خلخال ، مجموع زندانیان آزاد شده مالی و جرایم غیر عمد این زندان در سال جاری به 100 نفر رسید.
وی با قدردانی از برگزارکنندگان نخستین جشن آزاد سازی زندانیان مالی و جرایم غیرعمد توسط بانوان خلخالی در آستانه سال نو اظهار کرد: استقبال این قشر مطلوب بوده و انتظار می رود با استمرار چنین برنامه هایی فرهنگ کمک به آزادی زندانیان مالی و کاهش جمعیت محکومان مالی زندان به صورت یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.
او هدف از برگزاری این جشن را جمع آوری کمک های مالی بانوان و جلب مشارکت عمومی برای درک زندگی زندانیان مالی از سوی اقشار مختلف اجتماعی و تشکل های غیردولتی مردم نهاد برای کمک به فرهنگ آزاد سازی محکومان مالی ذکر کرد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.