نادر فلاحی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: آیین مشابهی نیز در دروازه مرزی گمرک بیله سوار با همکاری جمهوری آذربایجان و در لحظه تحویل سال برگزار شده و مراسم استقبال از اولین مسافر خارجی ورودی به شهرستان بیله سوار و اولین مسافر ورودی به شهرهای استان نیز در اولین روز فصل بهار برنامه ریزی شده است.
وی بیان کرد: برگزاری برنامه نوروزگاه به تبعیت از طرح ملی در مرکز استان و در محوطه پایگاه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی از 28 اسفند ماه سال جاری تا 13فروردین ماه سال 1398 برنامه ریزی شده است.
او گفت: در قالب آیین نوروزگاه اجرای برنامه های آیینی و بازی های بومی و محلی نیز اجرا خواهد شد.
فلاحی به برگزاری مسابقه باستان شناسی از سوم تا 13 فروردین ماه سال 98 در محل ستاد اجرایی خدمات سفر در نگارخانه خطایی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی اشاره کرد و افزود: در محل نگارخانه خطایی نیز نمایشگاه جاذبه های گردشگری و نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و غذاهای محلی دایر خواهد شد.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل همچنین با اشاره به استقبال از مسافران در 30 کیلومتری ورودی شهرستان های استان اضافه کرد: در تعطیلات نوروزی از سوم تا 13 فروردین به دانش آموزان گردشگر مراجعه کننده به نگارخانه خطایی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی جوایزی اهدا می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از برنامه ریزی برای اجرای مانور ستاد خدمات سفر در روز 22 اسفند ماه خبر داد و اظهار کرد: فعالیت ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی این استان در قالب 10 کمیته و 70 نفر عضو آغاز و هماهنگی لازم برای استقبال از مسافران نوروزی انجام شده است.
فلاحی گفت: ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان اردبیل در قالب کمیته های حمل و نقل – امداد و نجات – انتظامی، امنیتی و ترافیک شهری - هماهنگی امور شهرداری ها و دهیاری ها - اسکان و رفاه – نظارت و تنظیم بازار - ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات - خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست، برنامه ریزی و آمار – اطلاع رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی فعالیت خود را آغاز کرده است.
او بیان کرد: فعالیت این ستاد با 2 هدف جلب رضایت گردشگران و ماندگاری مسافران تا آخر تعطیلات نوروزی در نیمه فروردین ماه ادامه خواهد یافت.
وی اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با ایجاد نمایشگاه دایمی معرفی قابلیت ها و جاذبه های استان در مجموعه تاریخی و پایگاه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی اقدام ویژه ای را شروع کرده که هدف نهایی آن جلب رضایت گردشگران و نیز افزایش ماندگاری آنها در استان است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: با هماهنگی دستگاه های مرتبط در ورودی شهرهای استان و در فاصله تقریبی 30 کیلومتری ، توقفگاه های مسافری ایجاد شده و در این مراکز خدمات رایگان به مسافران جاده ای ارائه می شود.
استان اردبیل با یک میلیون و 248 هزار نفر جمعیت با استان های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.
در حال حاضر 32 واحد هتل با بیش از 2 هزار و 600 تخت، 87 واحد هتل آپارتمان با بیش از پنج هزار و 400 تخت، 98 واحد مهمانپذیر با بیش از چهار هزار و 600 تخت، سه واحد کمپینگ گردشگری با 40 تخت، 2 واحد مجتمع گردشگری با 150 تخت و 2 واحد اقامتگاه بوم گردی با 50 تخت در خدمت گردشگران استان اردبیل است.
تعداد گردشگران ورودی به استان اردبیل در سال گذشته حدود 6 میلیون نفر بوده و شهرستان سرعین به عنوان قطب مجتمع های آبدرمانی کشور نقش موثری در رونق گردشگری این استان دارد.
1905/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.