استاندار اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی دقیق سازمان جهاد کشاورزی و سمت سال آینده ساماندهی بازار سیب‌زمینی و صادرات این محصول در اولویت کار قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، اکبر بهنام‌جو در جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی در اردبیل اظهار کرد: ما سعی می‌کنیم در اولین جلسه سال آینده به صورت دقیق گزارشی از عملکرد دستگاه‌های مختلف را در حوزه صادرات غیرنفتی شاهد باشیم تا روند کارها براساس سند جامع صادرات که در استان اردبیل به همت اتاق بازرگانی تهیه و تدوین شده، به پیش برود.
وی با یادآوری اینکه به نسبت سال‌های گذشته صادرات این استان رشد کمی و کیفی خوبی پیدا کرده است، تصریح کرد: همچنان با وجود پتانسیل و توانمندی استان در صادرات محصولات متنوع، ما از رویه مطلوب‌تر فاصله داریم که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های دقیق و اهداف تعریف شده بتوانیم کار را به شکل شایسته در این حوزه به پیش ببریم.

استاندار اردبیل گفت: در برنامه‌ریزی‌های سال آینده شایسته است در جلسات صادرات غیرنفتی موضوع اتصال ریلی استان اردبیل به آذربایجان از طریق منطقه پارس‌آباد مورد بررسی قرار گرفته و ابعاد مختلفی از این موضوع مد نظر قرار گیرد.
بهنام‌جو با انتقاد از وضعیت نامناسب برای صادرات فرش و صنایع دستی از گمرکات استان اردبیل، افزود: اصلاً قابل قبول نیست که صادرات فرش این استان با برند و شهرت خاص از طریق قم انجام شود در حالی که ما با ثبت این میزان صادرات فرش می‌توانیم رقم کیفی صادرات خود را ارتقا دهیم.

وی ساماندهی صادرات فرش و محصولات صنایع دستی را در استان اردبیل به عنوان یک اولویت جدی بیان کرد و ادامه داد: ما در کنار شناسایی بازارهای هدف صادرات، باید تولیدکنندگان را به سمت تولید محصولات با محوریت صادرات سوق دهیم که در این زمینه خریدار کشت و صنعت مغان در تلاش است تا بازاریابی خوبی را برای محصولات خود در آذربایجان انجام دهد.
 
منطقه آزاد اردبیل اوایل سال آینده نهایی خواهد شد

استاندار اردبیل در ادامه به طرح توسعه فرودگاه و افزایش تعداد پروازها به این فرودگاه اشاره کرد و گفت: طرح توسعه فرودگاه پارس‌آباد مد نظر است و امیدواریم این فرودگاه فعالیت مجدد خود را با پروازهای متنوع در طول هفته آغاز کند.
بهنام‌جو ضرورت حمایت از تولید محصولات صادرات‌محور را یادآور شد و اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت باید سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را در این زمینه مورد حمایت و همراهی جدی قرار دهند.

وی به وضعیت صادرات سیب‌زمینی و نابسامانی شکل‌ گرفته در این زمینه اشاره کرد و افزود:‌ در سال آینده باید میزان تولید، نیاز داخلی و میزان صادرات محصول سیب‌زمینی به عنوان محصول استراتژیک این استان مورد توجه قرار گیرد تا نابسامانی در این حوزه به پایان برسد.
بهنام‌جو در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با توجه به اینکه در اردیبهشت ماه سال آینده پرونده منطقه آزاد در مجلس به تصویب نهایی خواهد رسید، امیدواریم در بهار سال آینده منطقه آزاد استان اردبیل نهایی شده و زمینه عملیاتی شدن آن را شاهد باشیم.
رئیس شورای اشتغال استان تصریح کرد: قطعاً راه‌اندازی منطقه آزاد و اتصال خط ریلی اردبیل به پارس‌آباد و جمهوری آذربایجان تحولی را در حوزه صادرات در استان اردبیل رقم خواهد زد.
وی خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با راهکارهای مناسب در کنار افزایش میزان صادرات، نمایشگاه دائمی محصولات استان را نیز راه‌اندازی کنیم تا از این طریق محصولات ما به کشورهای مختلف و تجار آنها معرفی شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.