فرامرز بهنژاد روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: این مجتمع های آبرسانی بیش از 84 هزار خانوار و 336 هزار نفر جمعیت روستایی استان اردبیل را تحت پوشش شبکه آب از منابع مطمئن قرار می دهد.
وی میانگین پیشرفت فیزیکی این متجمع های آبرسانی را حدود 50 درصد اعلام و بیان کرد: تاکنون بیش از هزار و 261 میلیارد ریال برای احداث این مجتمع های آبرسانی روستایی هزینه شده است.
بهنژاد اظهار کرد: در قالب اعتبارات امسال، 250 میلیارد ریال اعتبار ملی برای اجرای این طرح ها اختصاص یافته و رایزنی برای جذب 750 میلیارد ریال اعتبار تکمیلی نیز جریان دارد.
وی اضافه کرد: برای تکمیل این مجتمع های آبرسانی بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل همچنین گفت: در قالب این مجتمع ها، 2هزار و 727 کیلومتر خط انتقال، هزار و 458 کیلومتر شبکه توزیع، 244 ایستگاه پمپاژ و مخازن بزرگی با گنجایش حدود 79 هزار متر مکعب در حال احداث است.
وی اضافه کرد: در قالب این مجتمع ها به پنج شهر کوچک استان نیز آبرسانی می شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 978 روستای استان اردبیل با 322 هزار نفر جمعیت تحت پوشش شبکه آبرسانی روستایی قرار دارد و آب آنها از منابع مطمئن و بهداشتی تامین می شود.
718 روستای استان اردبیل نیز که اغلب کم جمعیت و کمتر از 20 خانوار هستند، تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار ندارد ولی در قالب مجتمع های بزرگ روستایی، آبرسانی به این روستاها آغاز شده است.
استان اردبیل یکهزار و 696 روستای دارای سکنه با حدود 402 هزار نفر جمعیت دارد.
1905/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.