به گزارش ایرنا ، احمد شهریار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: کشت چغندر قند با همکاری این سازمان ، کشت و صنعت مغان و کارخانه قند دشت مغان توسعه می یابد.
وی گفت: کشت محصول چغندر قند به دلیل اینکه نقش مهمی در تناوب گیاهان زراعی دارد و از طرف دیگر شرایط مستعد آب و هوایی استان امکان کشت این محصول را در سطح وسیعی فراهم می کند ، مهم است.
وی اظهار داشت: دشت اردبیل و شهرستان های بیله سوار و پارس آباد از لحاظ فنی شرایط کشت این محصول را به صورت بهاره دارد و امیدواریم با توسعه کشت بهاره این محصول شاهد افزایش تولید این محصول در منطقه باشیم.
وی افزود: کشت و صنعت و دامپروری مغان در تامین بذر چغندر قند پرمحصول و سازگار منطقه و تامین ریشه لخت چغندر قند نقش مهمی را در توسعه کشت این محصول در منطقه دارد.
به گفته او ، سازمان جهاد کشاورزی نیز اقدامات لازم را در افزایش سطح علمی و تخصصی بهره برداران به اصول صحیح کاشت ، داشت و برداشت این محصول برای بهره برداران با اجرای کلاس های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت انجام خواهد داد تا آنها بتوانند با برخورداری از علوم و فنون جدید و آخرین یافته های تحقیقاتی در این ارتباط اقدام به کشت و زرع این محصول استراتژیک و صنعتی کنند.
شهریار تشریح کرد: ماشین آلات و ادوات فنی و تخصصی کشت ، داشت و برداشت این محصول نیز با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت بانکی در اختیار این بهره برداران قرار خواهد گرفت.
چغندر قند گیاهی است از تیره اسفناج که به صورت یک ساله کشت می شود و شرایط آب و هوایی منطقه اردبیل برای کشت این محصول بسیار مناسب بوده و محصول تولیدی از عملکرد و کیفیت مطلوبی برخوردار است.
استان اردبیل در زمینه تولید محصولات کشاورزی دارای ظرفیت های قابل توجهی است و چهار درصد از محصولات کشاورزی کشور در این استان تولید می شود.
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.