مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از برپایی 17 ایستگاه امداد و نجات و ایمنی سلامت مسافران در ارائه خدمات به گردشگران نوروزی خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، رامین معبودی در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر در اردبیل اظهار کرد: با هدف ارتقا ایمنی مسافران و گردشگران در ایام نوروز از 25 اسفندماه تا 16 فروردین ماه ایستگاه‌های ایمنی و سلامت مسافران فعالیت خود را آغاز خواهند کرد تا به صورت شبانه‌روزی ارائه خدمات به هموطنان انجام شود.

وی تصریح کرد: اعضای افتخاری هلال احمر در هر 10 شهرستان با استقرار در این 17 ایستگاه ثابت و سیار طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی سعی می‌کنند تا در این ایام در خدمت هموطنان بوده و با ایجاد فضای مناسب و مطلوب، خدماتی را ارائه کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: در قالب این ایستگاه‌ها فضای دوستدار کودک و همچنین استراحت موقت برای مسافران و رانندگان پیش‌بینی شده که در کنار استقرار نیروها در داخل شهرها، ما در جاده‌ها نیز طرح‌های امداد و نجات خود را با مطلوبیت و شایستگی برگزار خواهیم کرد.
معبودی در مورد اجرای طرح پیمان ویژه آگاه‌سازی جوانان و نوجوانان با مضرات مواد افیونی و آگاه‌سازی خانواده‌ها در این زمینه افزود: مربیان این طرح دوره‌های مختلفی را در استان‌های همسایه گذرانده‌اند و در بحث پیشگیری در ایام نوروز سعی می‌کنند تا در کنار توزیع سایر بروشورها بتوانند در بحث آگاه‌سازی تک تک افراد جامعه به ویژه جوانان و خانواده‌های آنها نسبت به آسیب‌های مواد مخدر اقدامات هدفمندی را به انجام برسانند.
وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: ما آمادگی داریم در قالب این ایستگاه‌ها بروشورهای چاپ شده سایر نهادها و دستگاه‌ها را نیز در ارتباط با مضرات مصرف مواد مخدر در بین مردم به ویژه مسافران و گردشگران توزیع کنیم تا آگاه‌سازی به شکل فراگیر به انجام برسد.
در این جلسه شهردار اردبیل نیز با بیان اینکه در سال‌جاری با راه‌اندازی چندین فرهنگسرا در مناطق کم ‌برخوردار سعی کردیم تا برنامه‌های آموزشی و آگاه‌سازی خانواده‌ها را در باب کاهش آسیب‌های اجتماعی مد نظر قرار دهیم، اظهار کرد:‌ شهرداری اردبیل در فعال کردن مجموعه‌ کمپ‌ها به ویژه کمپ آزادی و تخصیص منابع اعتباری برای آنها تلاشی جدی انجام می‌دهد و ما تا پایان سال بخشی از تعهدات اعتباری خود را به این مجموعه انجام خواهیم داد.
حمید لطف‌اللهیان تصریح کرد: یکی از رویکردهای شهرداری در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری، توجه به مسائل پیشگیری به ویژه در حوزه اعتیاد و مواد افیونی است تا با ایجاد فضای با نشاط و همچنین جذاب بتوانیم نوجوانان و جوانان را در محیط‌های ورزشی، سرگرمی‌ها و تفریحات سالم سوق دهیم تا آسیب‌ها و خطرات ناشی از مصرف مواد مخدر به حداقل برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در کنار همه دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی، شهرداری نیز در سال‌های اخیر توانسته به وظیفه خطیر خود در حوزه پیشگیری از آسیب‌ها به ویژه اعتیاد به شایستگی عمل کند که امیدواریم این روند همچنان با قوت و قدرت ادامه پیدا کند.
شهردار اردبیل با استقبال از راه‌اندازی مجموعه کاردرمانی برای معتادان و با هدف ترک اعتیاد آنها افزود: ما به اندازه وسع و توان خود به رغم مشکلات اقتصادی و درآمدی، آماده مشارکت در راه‌اندازی این مجموعه‌ها هستیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.