به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز یکشنبه در جلسه پنجره واحد و تسهیل در سرمایه گذاری افزود: این طرح شامل برگترین طرح تولید و پرورش ماهیان سردآبی و 2 طرح بزرگ خدمات گردشگری است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در 2 فاز در مدت 2 سال اجرا می شود.
وی اظهار داشت: اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری باید به عنوان متولی این طرح در کنار سایر دستگاه های اجرایی شهرستان برای تسریع در امور اداری و صدور مجوزهای لازم اقدام کند.
مجید جعفرزاده ، سرمایه گذار و مجری طرح گردشگری اندبیل نیز گفت: فاز اول این طرح شامل پروژه بزرگ آبزی پروری با پیش بینی ایجاد دریاچه مصنوعی برای ماهیگیری با قلاب گردشگران و چند استخر پرورش و تکثیر ماهیان سردابی است.
وی افزود: همچنین احداث اقامتگاه های موقت و دائم گردشگران ، فروشگاه صنایع دستی ، آلاچیق ، فضای بازی کودکان ، محل سوار کاری ، رستوران ، موزه ، آبشار مصنوعی ، فضای سبز و سایر امکانات مورد نیاز گردشگران است که با 60 میلیارد ریال سرمایه گذاری در زمینی به مساحت 6 هزار و 500 متر مربع با پیش بینی ایجاد 25 فرصت شغلی پایدار تا پایان سال 98 اجرا خواهد شد.
او اظهار داشت: فاز دوم طرح گردشگری اندبیل نیز شامل احداث دهکده توریستی با تمام امکانات رفاهی مورد نیاز گردشگران در 15 هکتار با سرمایه گذاری 150 میلیارد ریال و ایجاد 50 شغل جدید در سال 99 راه اندازی می شود.
وی گفت: علاوه بر استفاده از مصالح بومی و سازگار با طبیعت منطقه برای احداث سازه های طرح از انرژی های موجود منطقه از جمله انرژی آب ، باد و خورشید برای تامین انرژی مورد نیاز طرح استفاده خواهد شد.
تفرجگاه و چشمه پرآب اندبیل در هفت کیلومتری خلخال و 6 کیلومتری روستای هدف گردشگری اندبیل خلخال واقع شده و با برخورداری از جنگل های درختان نادر قد کوتاه با گونه های مختلف از مناطق نمونه گردشگری استان اردبیل است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.