به گزارش ایرنا ، ایرج اعتبار روز یکشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی افزود: بررسی ها حاکی از این واقعیت است که 60 درصد از حوادث رانندگی در 30 کیلومتری از مراکز شهرها اتفاق می افتد.
وی با بیان اینکه افزایش شتاب برای رسیدن به مقصد از جمله عوامل افزایش آمار حوادث رانندگی در مسیر 30 کیلومتری از مراکز شهرها است، اظهار داشت: با هدف کاهش آمار چنین حوادثی ، راه اندازی اقامتگاه های موقت رانندگان عبوری برای ایجاد آرامش رانندگان در تعطیلات نوروز پیش بینی شده است.
وی همچنین به ممنوعیت عرضه گوشت مرغ خرد کرده در فروشگاه ها و مراکز عرضه گوشت مرغ به مشتریان اشاره کرد و گفت: عرضه گوشت خرد شده مرغ تنها در بسته بندی های بهداشتی با درج تاریخ مصرف ، قید نام کشتارگاه و سایر موارد پیش بینی شده در قانون مجاز می باشد.
او از اجرای طرح تشدید نظارت نوروزی بر مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی خبرداد و افزود: این طرح از 20 اسفند با اجرای مانور در شهر آغاز و تا 20 فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.
او اظهار داشت: در تعطیلات نوروزی علاوه بر بیمارستان ، درمانگاه ها و مراکز بهداشتی مراکز بخش ها و روستاهای بزرگ شهرستان باز بوده و خدمات پزشکی ، بهداشتی و درمانی به مردم و میهمانان ارائه خواهد شد.
اعتبار بر لزوم هوشیاری جوانان در برگزاری آیین چهارشنبه آخر سال تاکید کرد و افزود: راهکارهای چکشی و برخورد با جوانان راهکار مطئمنی برای پیشگیری از حوادث ناگوار نیست.
وی گفت: فرهنگ سازی بویژه در مدارس برای بهره مندی از چهارشنبه سوری سالم ، با نشاط و عاری از خطر در اواخر سال ضرورت دارد.
خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.