به گزارش ایرنا ، جواد زنجانی روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: امسال تعهد شهرستان اردبیل از اشتغال 20 هزار نفری استان به تعداد 6 هزار و 614 نفر بود که تاکنون بیش از 84 درصد آن محقق شده است.
وی اضافه کرد: بیشترین میزان اشتغال مربوط به ادارات صنعت، معدن و تجارت، کمیته امداد امام خمینی (ره)، جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی ، اداره راهداری، میراث فرهنگی ، ورزش و جوانان و بهزیستی است .
فرماندار اردبیل افزود: تاکنون 350 میلیارد ریال تسهیلات فراگیر و 190 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار در این شهرستان به متقاضیان پرداخت شده است.
زنجانی اظهار داشت: اعتبارات اشتغال روستایی با بهره چهار درصد در مناطق مرزی ، 6 درصد در مناطق غیر مرزی و 10 درصد در مناطق روستایی کمتر از 10 هزار نفر به استان ها ابلاغ شده و با استفاده از این تسهیلات امکان اجرای طرح های اقتصاد روستایی شهرستان تقویت خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین طرح های اشتغال اقتصاد مقاومتی در حوزه های انرژی ، آب ، کشاورزی و گردشگری اردبیل مشخص شده و هر یک از ادارات موظف هستند در این جهت اقدام موثری را برای تولید و اشتغال انجام دهند.
فرماندار اردبیل توجه به اشتغالزایی در اردبیل را با توجه به معضل بیکاری ضروری دانست و گفت: در صورت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی شاهد اشتغال بیشتری در شهرستان خواهیم بود.

*** افت سفره های زیر زمینی در اردبیل متوقف شد
فرماندار اردبیل با بیان اینکه افت سفره های زیر زمینی در اردبیل متوقف شده ، افزود: در دشت اردبیل افت سفره ها زیر زمینی از سال 95 متوقف شده و سالانه 2 تا سه میلیون متر مکعب آب در سفره ها صرفه جویی می شود.
وی افزود: انسداد چاه های غیر مجاز در دشت اردبیل شدت گرفته و 10 مورد چاه غیر مجاز در این شهرستان وجود دارد که در مراجع قضایی تشکیل پرونده شده است.
زنجانی افزود: برای تامین آب پایدار و نیز ارتقای کیفیت آن برنامه های مختلف کوتاه مدت و بلندمدت در جریان است.
وی تشریح کرد: تامین آب سالم و حفاظت از محیط زیست جزو اولویت های دولت تدبیر و امید بوده و در بودجه سال آینده اعتبار لازم برای این منظور تخصیص خواهد یافت.
زنجانی برداشت های بی رویه از سفره های زیر زمینی را در این شهرستان نگران کننده دانست و افزود: فقدان نظارت کافی در برداشت از سفره های آب زیر زمینی و نبود مدیریت مناسب در این زمینه باعث ایجاد وضعیت نگران کننده کنونی شده است.
او اعمال مدیریت و برنامه ریزی برای حراست و احیای دشت اردبیل را بهترین راهکار موجود اعلام کرد و گفت: برنامه های محیط زیست باید به صورت منطقه ای و استانی اعمال شود و اگر در این زمینه سیاست گذاری درستی شود می توان بر مشکلات فائق آمد.

*** بهینه سازی آب در بخش کشاورزی در اولویت است
فرماندار اردبیل بهینه سازی مصرف آب در بخش کشاورزی را یادآور شد و گفت: در شهرستان اردبیل 18 هزار و 500 هکتار گندم بصورت آبی کشت می شود که با اجرای اصلاح الگوی کشت و استفاده از ارقام کم مصرف مانند پیشگام، میهن و سایسولنز در 70 درصد زمین های زراعی به میزان 50 درصد در مصرف آب صرفه جویی شده است.
وی بیان کرد: دولت برای صرفه جویی آب در بخش کشاورزی تا 85 درصد کمک بلاعوض به کشاورزان پرداخت می کند.
زنجانی توسعه کشت محصولات کم مصرف آب را یاد آور شد و گفت: در اردبیل کشت 10 هزار هکتار جو به سبب کم مصرف بودن آب توسعه داده شده و در کشت محصولات سیب زمینی هم محصول سانتا و سبلان جایگزین رقم اگریا شده است.
فرماندار اردبیل گفت: رویکرد ما توسعه کشت حبوبات و کشت گیاهان دارویی در اردبیل است که کشت گیاهان دارویی به میزان 10 هکتار شروع شده است.
6016/7110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.