به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام محمدعلی قاصدی روز یکشنبه در جلسه مسئولان دستگاه های قضایی استان به روسا ، دادستان های حوزه های قضایی و مسئولان دستگاه های اجرایی توصیه کرد تا فرصت هیچگونه سوء استفاده به افراد فرصت طلب که بخواهند در تعطیلات نوروزی برای تخریب، تصرف و تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام کنند را نداده و در صورت مشاهده تخلف طبق قانون به شدت برخورد کنند.
یوسف خدادادی ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل هم در این جلسه گفت: در آخرین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال وضعیت اراضی ملی و منابع طبیعی همچنین وضعیت مشکلات کشت و صنعت و دامپروری مغان با اهالی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
وی در خصوص نحوه واگذاری اراضی پایاب سد خدا آفرین بر لزوم تسریع، دقت و بدون تبعیض در واگذاری ها تاکید کرد و گفت: دستگاه ها و نهادهای متولی ضمن لزوم پیشگیری از وقوع هر نوع اختلاف دقت کنند تا در واگذاری این اراضی فرصت هیچگونه سوء استفاده به فرصت طلبان داده نشود.
خدادادی اظهار داشت: در بحث معادن نیز متاسفانه در سال های قبل برخی واگذاری های غیر متعارفی صورت گرفته که این موضوع هم در دستور کار شورا قرار دارد و جنبه های مختلف آن مورد بررسی قرار می گیرد.
دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال استان اردبیل همچنین با ارائه گزارشی از عملکرد شورا در سال جاری گفت: امسال بیش از 2 هزار و 200 فقره پرونده تشکیل و بیش از هفت میلیارد ریال جریمه از محکومان در این زمینه اخذ شد.
خدادادی افزود: اقدامات پیشگیرانه از تخریب، تعرض و تصرف در این مدت هشت هزار و 320 مورد است و حدود 630 مورد قلع و قمع مستحدثات غیر قانونی در این اراضی اجرا شده و بیش از هشت هزار و 600 هکتار برای اراضی ملی و منابع طبیعی سند رسمی اخذ شد.
وی گفت: همچنین هزار و 550 مورد رای صادر شده که هزار و 207 مورد آن اجرا شده است.
به گفته او ، در این مدت بیش از پنج هزار و 500 هکتار از اراضی به ارزش بیش از هشت هزار میلیارد ریال به بیت المال اعاده شده است.
او تشریح کرد: دستگاه قضایی استان با اهتمام و جدیت تمام از اراضی ملی و منابع طبیعی صیانت و از اقدامات قانونی دستگاه های متولی در راستای حفاظت از اراضی ملی، منابع طبیعی و بیت المال حمایت می کند.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.