رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پارس آباد روز شنبه در حاشیه بازدید از جنگل های حاشیه ارس به خبرنگار ایرنا گفت: این نهال ها از نوع سنجد و زبان گنجشک بوده و در فواصل معین در ساحل رود ارس کاشته شده است.
فصیحی افزود: بعد از مرحله پاکسازی فواصل میان درختان، در صورت نیازاز گونه های گیاهی بومی برای کاشت و احیای جنگل استفاده خواهد شد.
به گفته وی ، مساحت کل جنگل های ساحل رود ارس در حوزه استحفاظی شهرستان پارس آباد بیش از یک هزار و 200 هکتار بوده که از مسیر تازه کند حسن خانلو شروع و تا امتداد حوزه استحفاظی قره قباق اصلاندوز در ساحل ارس و مرز مابین اردبیل و استان آذربایجان شرقی ادامه می یابد.
وی گفت: در این جنگل ها گونه های خاص اقلیمی و گیاهی و رودخانه ای از جمله سنجد، گز، تمشک، زبان گنجشک، ‏بید و سفید پلات وجود دارد که بغیر از گونه بید بقیه بومی این منطقه هستند.
فصیحی ادامه داد: زادآوری این گونه های گیاهی و جنگلی بویژه سفید پلات ها به قدری دارای تراکم است که در هر 10سال یکبار باید ساحل رودخانه پاکسازی شود تا بدلیل انباشت و اشباع محیط جنگل یا در اثر فرایند طبیعی دچار آتش سوزی نشود.
وی تشریح کرد: هم اکنون در مرحله اول عملیات پاکسازی تا شعاع 50 هکتاری از جنگل ساحل رود ارس اقدامات لازم در حال اجراست.
پارس آباد در 220 کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است . رودخانه ارس مرز ایران و آذربایجان در این شهرستان را تعیین می کند.
6016/3006
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.