به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر بهنامجو شامگاه شنبه در نشست مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان اردبیل افزود: این تعداد شغل در سایه همکاری و همدلی مجموعه دستگاههای اجرایی، تلاش بخش خصوصی و پیگیری روند تسهیل در سرمایه گذاری در استان ایجاد شده است.
او بیان کرد: مراحل راست آزمایی برای این تعداد شغل ازسوی تیم هایی متشکل از استانداری ، فرمانداری ها و ادارات ذیربط انجام شده و امید می رود در زمان باقی مانده از سال بازهم شاهد افزایش رقم مربوط به اشتغال زایی در استان باشیم.
استاندار اردبیل با اشاره به اینکه هرچند انتقادهایی ازسوی بعضی افراد در زمینه تعداد مشاغل جدید و تلاش های انجام شده در این ارتباط مطرح می شود اما با یک قضاوت منصفانه باید گفت در چنین وضعیت اقتصادی شاغل کردن بیش از 18 هزار نفر از بیکاران این استان یک کار مهم و شایسته است.
وی ادامه داد: با لحاظ 65 هزار نفر بیکاری که از سال 1365 در استان اردبیل وجود داشته اند و اینکه هر سال بیش از هشت هزار نفر بر تعداد بیکاران منطقه اضافه می شوند رفع مشکل بیکاری این تعداد یک کار بزرگ محسوب می شود اما با در نظر گرفتن همین موضوع برای رساندن آمار بیکاری به یک رقم قابل قبول باید این روند در سال آینده به شکل جدی تر ادامه یابد.
بهنامجو با بیان اینکه طی ماه های گذشته کارهای ارزشمند و گسترده ای در ارتباط با سرمایه گذاری بخش خصوصی و ایجاد مراکز تولیدی ، گردشگری و .. انجام شده، گفت: شهروندان استان نتایج حاصل از این اقدامات را در کاهش نرخ بیکاری بطور ملموس در سال آینده درک خواهند کرد.
وی تاکید کرد: برای موفقیت در ایجاد اشتغال باید با برنامه ریزی و برخورداری از آمار و اطلاعات درست جلو برویم چرا که در غیر این صورت نتایج مطلوب به دست نمی آید.
استاندار اردبیل در قسمت دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش های انجام شده دستگاههای اجرایی این استان در ارتباط با تحقق اقتصاد مقاومتی از مدیران و مسئولان خواست در نشستهای مربوط تاثیرات عملی اجرای پروژه ها و سرمایه گذاری ها را بطور واضح ارایه دهند.
بهنامجو افزود: دستگاههای اجرایی باید حتی برای پروژه هایی که در سال آینده وارد برنامه عملیاتی خواهند شد ارقام و اطلاعات دقیق داشته و تاثیرات بهره برداری از آنها را اعلام کنند.
وی با بیان اینکه شاید مدیران درگیر کارها و مشغله های روزمره اداری و جلسات و نظایر آن باشند، گفت : بهره گیری از مجموعه دانشگاهیان برای تعیین میزان تاثیر طرح ها و پروژه ها می تواند موثر باشد.
/6016/6019
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.