به گزارش ایرنا ، رضوان صادقی روز شنبه در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی و منابع طبیعی افزود: نتیجه اجرای طرح های ترویجی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان از جمله برگزاری دوره های آموزشی ، ارائه مشاوره های کارشناسی همراه با پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت به کشاورزان منطقه افزایش 35 درصدی سطح زیرکشت محصولاتی همچون زعفران ، 50 درصدی گل محمدی و 40 درصدی بادام زمینی بوده است.
وی با اشاره به ممنوعیت کشت برنج در استان هایی غیر از 2 استان گیلان و مازندران از سوی دولت به دلیل کاهش منابع آبی و نیاز آبی زیاد این نوع محصول کشاورزی اظهار کرد: مدیریت جهاد کشاورزی خلخال ضمن اعمال قانون ممنوعیت کشت برنج در مزارع منطقه خورش رستم باید نسبت به معرفی محصولات جایگزین به کشاورزان برنج کار همچون بادام زمینی که نیاز آبی بسیار کمتری برای کشت و تولید دارند، تلاش کند.
وی اجرای طرح احداث سیلوی 30 هزار تنی گندم در خلخال را از جمله پروژه های عمرانی مهم در بخش تولیدات کشاورزی این شهرستان ذکر کرد که با بهره برداری از آن یکی از اهداف بزرگ پدافند غیر عامل و ذخیره سازی گندم مورد نیاز منطقه محقق خواهد شد.
معاون فرماندار خلخال با بیان اینکه پروژه شهرک گلخانه ای روستای طولش منتظر تخصیص آب از سوی شرکت آب منطقه ای اردبیل است ،از تخصیص 15 میلیارد ریال برای اجرای زیرساخت های این شهرک خبر داد.
صادقی اظهار داشت: با احداث و راه اندازی این شهرک در سطح 23 هکتار سطح تولیدات محصولات گلخانه ای افزایش یافته و برای تعدادی از بیکاران فرصت شغلی پایدار ایجاد می شود.
او افزود: امسال با پرداخت 120 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری از محل اعتبارات تسهیلاتی توسعه پایدار روستایی و اشتغال فراگیر ، طرح های مختلف تولیدی در بخش کشاورزی این شهرستان اجرا و برای 400 نفر زمینه ایجاد فرصت شغلی جدید و یا تثبیت شغل فراهم شد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.