رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: مجموعه دادگستری استان اردبیل استقلال وکلا را به عنوان یک اصل اساسی پاس داشته و اجازه نداده این استقلال مخدوش شود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی در مراسم تحلیف کارآموزان وکالت در اردبیل اظهار کرد: ما تعامل خوبی را با کانون وکلای دادگستری استان اردبیل داریم به طوری که در سالجاری بیش از چهار نشست فصلی با کانون داشتیم و سعی کردیم ایرادات و اشکالات را در تعامل و همکاری مشترک برطرف و زمینه فعالیت موثرتر و روان‌تر را برای وکلا فراهم کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در کشور ما زندگی مردم آمیخته با حدود و احکام الهی و همچنین پایبندی به اعتقادات است و در یک قاعده کلی خداوند متعال انسان‌ها را به بر و خوبی دعوت کرده و از بدی و زشتی برحذر داشته است.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل این امر و نهی الهی را زمینه‌ساز سعادت انسان‌ها و دوری از عذاب و معاصی و گناهان اعلام کرد و گفت: در طول تاریخ بشر آرزو داشته تا عدالت و احقاق حق واقعی به انجام رسیده و به دور از ملاک‌ها و روابط سببی و نسبی تعهدات در جامعه به ویِژه عدالت و احقاق حقوق به نتیجه برسد.

قاصدی بیان کرد: در عصر حاضر جمهوری اسلامی ایران در راستای احقاق حق و عدالت قوانینی صریح و روشن بر مبنای قرآن و احکام الهی تدوین کرده تا در کنار قاضی وکلا به عنوان بال دوم سعی کنند تا زمینه و بستر عدالت و اجرای حدود الهی را فراهم کنند.

وی به جایگاه وکیل و مقدس بودن این شغل باشرافت اشاره کرد و افزود: وکیل در مسیر احقاق حق حرکت می‌کند هر چند که مشکلات و برخی نارسائی‌ها نیز در این مسیر وجود دارد که امیدواریم در سال‌های آینده نسبت به رفع آنها اقدامات اساسی انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل خطاب به وکلای جوان گفت: نباید وکلا تنها برای حق‌الزحمه کار خود را انجام دهند و یا بخواهند حق را ناحق و ناحق را حق جلوه دهند چرا که این کار با فلسفه وکالت و حدود الهی سازگاری ندارد و شایسته است وکلای ما دفاع از حق را برای خود اصل و اساس قرار دهند.
قاصدی بیان کرد: در مکتب اسلام براساس آیات و روایات حتی قاضی حق ندارد آرزو کند که به نفع یک ناحق حقی را ضایع کند و از اجرای عدالت به عنوان وظیفه سنگین شانه خالی کند چرا که اجرای عدال در سایه شجاعت و درایت یک قاضی و وکیل به انجام رسیده و به راحتی می‌توان در این زمینه به وظیفه خطیر خود عمل کرد.

وی ادامه داد: به هیچ وجه برخی اختلاس‌ها و ناهنجاری در مسیر اقتصادی به پای وکلا و یا قضات نوشته نمی‌شود اما آنچه که در دید مردم مهم به نظر می‌رسد شجاعت یک قاضی و وکیل در دفاع از حقی است تا حقوق مردم و بیت‌المال در این ارتباط ضایع نشود.
رئیس کل دادگستری استان اردبیل با پاس داشتن قانون استقلال وکلا تصریح کرد: ما در مجموعه دادگستری به هیچ وجه اجازه دخالت در کار وکلا را ندادیم و به خود اجازه نمی‌دهیم از این به بعد نیز این استقلال را مخدوش کنیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.