صادق پورمحمد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اجرای طرح های آبخیزداری در مناطق خوجین ، اندبیل و خانقاه سادات اضمن فراهم کردن مقدمات کار برای افزایش ذخیره آب سفره های زیر زمینی و جلوگیری از فرسایش خاک از احتمال بروز سیل و طغیان رودخانه های مشرف به خلخال و خرابی های ناشی از آن در مناطق مسکونی پیشگیری شده است.
وی با بیان اینکه خلخال بلحاظ داشتن آبخیزهای مناسب و دشت های میان کوهی به عنوان پایلوت اجرای طرح های آبخیزداری استان اردبیل انتخاب شده ، گفت: با اجرا و تکمیل پروژه های آبخیرداری این منطقه در کنار کاهش آثار مخرب خشکسالی منابع آبی مطمئن کشاورزان و باغداران پایاب طرح های آبخیز نیز تامین می شود.
پور محمد اظهار کرد: اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح مطالعات هفت حوزه آبخیز منطقه به وسعت 46 هزار هکتار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین شده و این طرح اجرا می شود.
او گفت: امسال 15 میلیارد ریال برای اجرا و مطالعه طرح های آبخیز این شهرستان تخصیص یافته که عملیات مکانیکی و بیولوژیکی حوضه آبخیز منطقه خوجین اجرا شده است.
وی با گرامیداشت هفته منابع طبیعی و دعوت از مردم شهرستان برای حفظ و حراست از جنگل ها و مراتع منطقه اظهار داشت: همکاری تنگاتنگ مردم با ماموران اداره منابع طبیعی برای حفظ این موهبت الهی بویژه پیشگیری از وقوع هرگونه حوادث آتش سوزی در جنگل های منطقه ضروری است.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد ، 45 هزار هکتار جنگل شامل 85 درصد از کل جنگل های استان اردبیل در خلخال واقع شده است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.