رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل گفت: لایحه متمم سال 97 که تقدیم شورای شهر اردبیل شده، همچنان نیازمند اصلاح و تجدید نظر است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حسین افسانه در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با اشاره به روند بررسی متمم بودجه 97 در کمیسیون‌های شورای شهر اردبیل اظهار کرد: حدود 16 جلسه چهار ساعته برای بررسی متمم بودجه برگزار شده و ما با بررسی اعداد و ارقام درج شده به صورت ریز سعی کردیم تا در مورد متمم نظرات کارشناسی را ارائه کنیم.
وی متمم را شامل عملکرد 9 ماهه شهرداری و سه ماه سال گذشته اعلام کرد و گفت: عدد واقعی درج شده در متمم به صورت 12 ماهه بیان می‌شود که در حقیقت متمم فنداسیون برنامه‌ریزی برای سال آینده است و کلیه اعضای شورای شهر سعی کردند با حضور در کمیسیون برنامه و بودجه به صورت ریز و دقیق متمم را مورد بررسی کارشناسی قرار دهند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل به سرفصل‌های تعریف شده در بودجه و برآورد شهرداری از متمم بودجه 97 تصریح کرد: در سه ماهه آخر سال گذشته 111 میلیارد تومان و برای 9 ماهه امسال 152 میلیارد تومان در متمم ارقام تعریف شده بود که در نهایت در مجموع 263 میلیارد تومان گزارش بودجه 12 ماهه بود که با 25 درصد افزایش براساس پیشنهاد شهرداری این رقم در متمم باید 431 میلیارد تومان در نظر گرفته می‌شد.
افسانه در بخش دیگری از سخنان خود افزود: همکاران ما با بررسی‌هایی که در کمیسیون‌های تخصصی انجام دادند با 25 درصد افزایش متمم را برای سال 97، 350 میلیارد تومان مصوب کردند تا یک عدد واقع‌بینانه در این حوزه اتفاق بیفتد.
عضو شورای شهر اردبیل در مورد موافقان و مخالفان متمم بیان کرد: به هیچ وجه در این موضوع مخالف یا موافقی صحبت نمی‌کند بلکه بنده به عنوان یکی از اعضای شورای شهر دیدگاه‌های کارشناسی خود را در مورد متمم اعلام می‌کنم و بر این باورم که متمم باید به کمیسیون‌های تخصصی برگشته و به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد.
وی در مورد منابع جاری و هزینه‌ای قید شده در متمم اضافه کرد: 167 میلیارد تومان منابع جاری و هزینه‌ای در متمم پیش‌بینی شده که 29 میلیارد تومان آن مربوط به جاری خدمات شهرداری است.

افسانه در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما اگر این 167 میلیارد تومان جاری را در قالب سرانه هزینه هر کارمند شهرداری در نظر بگیریم، 13 میلیون تومان در طول سال میانگین پرداختی شهرداری اعم از حقوق، پاداش، مزایا و سنوات به این نیروهاست که با یک حساب سرانگشتی در کنار این پرداختی‌ها، به نظر می‌رسد در حوزه هزینه‌های جاری نه تنها صرفه‌جویی انجام نشده بلکه در برخی از موارد شاهد اسراف نیز بوده‌ایم.

وی با یادآوری اینکه به هیچ وجه ارقام هزینه‌ای و جاری در حد قابل قبول و معقول نبوده است، ادامه داد: اگر بدهی پیمانکاران به ویژه در حوزه خدمات شهری پرداخت شده است، چرا عدد واقعی در متمم نمایانگر این پرداختی نیست و هزینه‌های جاری در فواصل سه، شش و 9 ماهه حکایت از آن دارد که از هزینه‌های عمرانی این ارقام پیشی گرفتند.
افسانه به اعداد صفر در مقابل هزینه‌های عمرانی و همچنین پروژه‌های مشارکتی اشاره کرد و افزود:‌ عدد واقعی در این زمینه قید نشده و سؤال از اینجاست که چرا برای پروژه‌های عمرانی و طرح‌های مشارکتی در بسیاری از ردیف‌ها منابع در نظر گرفته شده،‌ هزینه نشده و ارقام قید شده صفر می‌باشد.
وی بیان کرد: به هیچ عنوان ارقام قید شده در متمم بودجه قابل قبول نیست و از همین رو انتظار داریم متمم به کمیسیون تخصصی برگشته تا میزان هزینه‌ها و درآمدها به ویژه در بخش عمرانی و مشارکتی به دقت قید شود.
افسانه در ادامه سخنان خود اضافه کرد: نباید شهرداری اردبیل واهمه و هراسی از بدهی داشته باشد چرا که کار شهرداری به گونه‌ای است که قطعاً به دور از بدهی نبوده و نمی‌توان در این زمینه بدهی شهرداری را کتمان کرد.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه انحراف در بودجه اتفاق نیفتاده اما عدد واقعی تحقق نیافته است، اظهار کرد: ما به اندازه کافی به کارشناسان شهرداری فرصت اظهار نظر دادیم ولی آنچه که در مقابل این همه تلاش شهرداری مغفول مانده، قید نشدن اعداد و ارقام واقعی است که به نظر می‌رسد به نوعی ذهنیت منفی را ایجاد کرده است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل با بیان اینکه در بودجه شهرداری اردبیل انحرافی رخ نداده و ارقام در محل خود هزینه شده است، تصریح کرد: خواسته ما این است که چرا پروژه‌ها و ردیف‌های عملیاتی شده، ارقام و اعداد آن به درستی ذکر نشده در حالی که شهرداری کارهای عمرانی وسیعی را در سال 97 انجام داده که باید به صورت مشخص در متمم قید می‌شد.
افسانه در ادامه گفت: هر چند تا آخر اردیبهشت ماه فرصت جمع‌بندی و بستن دفاتر مالی شهرداری وجود دارد، اما انتظار این است که شهرداری در متمم بودجه بخشی از منابع هزینه‌ای خود را قید می‌کرد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه به محدودیت فصل کاری شهرداری در شهر اردبیل اشاره کرد و افزود:‌ به خاطر این محدودیت شهرداری اردبیل پیشنهاد برگزاری مناقصه برای برخی از پروژه‌های عمرانی را به ارزش 40 میلیارد تومان داده بود که در کمیسیون با تقلیل این رقم به 37 میلیارد تومان قرار شد مجوز لازم در این زمینه صادر شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.