به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام کریم اسدی در خطبه های امروز نماز جمعه خلخال افزود: بر اساس آمار ارائه شده از سوی موسسه بین المللی توسعه در 50 سال گذشته 65 میلیون هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی جهان به بیابان تبدیل شده است.
وی گفت: بر اساس این آمار بیش از سه میلیارد هکتار از جنگل ها و مراتع دنیا نیز در معرض خطر تبدیل شده به بیابان قرار دارند و در صورتی که روند بی توجهی به طبیعت همچنان ادامه پیدا کند عاری شدن جهان از هر گونه جنگل و مرتع در آینده دور از انتظار نخواهد بود.
وی با بیان اینکه کشورمان از کشورهای نیمه خشک جهان محسوب و بیشتر مساحت آن را بیابان های خشک و سوزان تشکیل می دهد، اظهار داشت: در شرایط فعلی همه ما مسئولیت داریم برای حفظ و حراست از جنگل ها و مراتع موجود تلاش کنیم.
او کاهش نزولات آسمانی همراه با سخت شدن شرایط زندگی را از شاخص های بارز مناطق خشک و بیابانی برشمرد و گفت: بسیاری از مناطق بیابانی امروزی در کشورمان نتیجه بهره برداری بیش از اندازه از جنگل ها و مراتع و بی توجهی به شرایط زیست محیطی و آلودگی های ایجاد شده در طبیعت بوده است.
خطیب جمعه خلخال با اشاره به اهمیت وجود جنگل ها برای ادامه حیات بشر به عنوان یک منبع تولید کننده اکسیژن افزود: انتظار از مردم منطقه و مسئولان منابع طبیعی شهرستان خلخال تلاش مضاعف برای حفظ داشته های جنگلی و مرتعی منطقه است.
اسدی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از تلاش نماینده مردم منطقه در مجلس و استاندار اردبیل در خصوص توسعه راه های ارتباطی شهرستان خلخال ادامه داد: در حال حاضر بزرگترین مشکل مردم منطقه مسافرت به استان همسایه گیلان با توجه به مسدود بودن راه پونل در نیمی از سال از طریق تنها راه ارتباطی با گردنه سخت و صعب العبور الماس بویژه در 6 ماه از سال است.
وی بیان کرد: انتظار از مسئولان ارشد استان اردبیل تلاش برای تامین اعتبار مورد نیاز جهت احداث تونل در این مسیر برای حل مشکل تردد مسافران در این راه ارتباطی زیبا و توریستی خلخال به گیلان در تمام فصول سال است.
7119/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.