به گزارش ایرنا ، مرحوم نوری مسن ترین دانش آموز مدرسه ناصری و کهن ترین مدرسه استان اردبیل بود که تحصیلات ابتدایی خود را در سال 1310 در این مدرسه با قدمت 110 ساله آغاز و پس از پایان دوران تحصیلات ابتدایی و متوسطه در همین مدرسه مشغول به شغل مقدس معلمی و فعالیت در عرصه تعلیم و تربیت منطقه شد.
وی سپس در دبیرستان های مختلف این شهرستان در آموزش خوشنویسی ، عکاسی ، نقاشی و هنرهای تجسمی به آموزش و تربیت دانش آموزان ، هنرجویان و هنرآموزان این خطه پرداخته و هنرمندان زبده ای را در رشته های هنری یاد شده تربیت و تحویل جامعه هنری منطقه و کشور داد.
وی تا چند روز قبل از مرگش همچنان در ترویج و توسعه فعالیت های هنری منطقه فعالیت داشته و کهولت سن مانع از ادامه کارهای هنری این هنرمند برجسته فقید خلخال نشد.
مرحوم رستم نوری در آیین افتتاح نمایشگاه عکاسی و کاریکاتور دهه فجر امسال حضور داشته و از رموز موفقیت خود در رشته های هنری برای هنرآموزان سخن گفت.
او از جمله معلمان و اساتید هنری برجسته منطقه بود که هر سال در سالروز معلم و سالمند مورد تشویق و تجلیل مسئولان فرهنگی و اجرایی شهرستان قرار می گرفت.
این هنرمند فقید خلخال پس از گذشت چند روز از عمل جراحی به علت عوارض عمل و وخامت بیماری در سن 94 سالگی به دعوت حق لبیک گفت.
پیکر مرحوم نوری امروز (پنجشنبه) و در حالی که مرگ او دل بسیاری از علاقه مندان به فرهنگ و هنر را داغدار کرده ، بر دوش هنرمندان و اهالی خلخال تشییع و در آرامستان این شهر به خاک سپرده شد.
مجلس ترحیم این هنرمند فقید امروز در مسجد جامع خلخال برگزار شد.
مدرسه ناصری خلخال و محل تحصیلات ابتدایی مرحوم نوری در سال 1287 و 110 سال پیش به عنوان دومین مدرسه استان آذربایجان شرقی پس از مدرسه رشدیه تبریز توسط ناصر دفتر روایی تاسیس شده است.
گزارش بهرام نقی زاده
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.