به گزارش ایرنا ، آیت الله سیدحسن عاملی شامگاه پنجشنبه در همایش فعالان فضای مجازی استان اردبیل افزود: سیاست مداران نظام سلطه به سرکردگی آمریکا به این نتیجه رسیده اند که در وضعیت کنونی بهترین راه مقابله با مردم ایران و جلوگیری از تحقق آرمان های انقلاب اسلامی ایجاد جنگ روانی است و دولت ترامپ 350 نفر از پهلوانان زبده چنین جنگ هایی را برای این منظور به کار گرفته است.
وی با اشاره به کوتاه شدن دست آمریکا و دیگر نظام های استکباری از انرژی خاورمیانه به واسطه انقلاب ایران اظهار کرد: کارشناسان مسائل سیاسی گفته اند آینده دنیا در دست کشوری خواهد بود که بر نفت و انرژی منطقه خاورمیانه حاکم شود.
او ادامه داد: نظام سلطه به سرکردگی آمریکا طی چهار دهه گذشته برای ضربه زدن به کشورمان به شیوه های مختلف مانند جنگ نظامی و ترور متوسل شد و اکنون که ناکارآمدی تحریم های شدید اقتصادی و سیاسی خود علیه ایران را احساس کرده اند به جنگ روانی و ایجاد ناامیدی در میان مردم ایران برای رسیدن به اهدافشان روی آورده اند.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به مردم ایران اطمینان داد که تمام کالاهای بسیار اساسی و حیاتی که کمبود و یا نبودشان می تواند کشور را فلج نماید از طریق دور زدن تحریم ها به اندازه کافی وارد شده و جای هیچگونه نگرانی در این ارتباط نیست.
وی در ادامه با بیان اینکه فضای مجازی در صورت عدم مدیریت و کنترل مناسب دارای زیان های فراوان است، گفت: به اشتباه نام این فضا را مجازی گذاشته اند چراکه مردم جامعه کنونی با یک پدیده واقعی با فراگیری و وسعتی گسترده مواجه اند که پوشش جمعیتی آن نه به تعداد جمعیت یک شهر و کشور بلکه معادل جهان آن است.
آیت الله عاملی ادامه داد: در این فضای واقعی از قوانین و مقررات ، پلیس و مراجع قضایی و مانند آنها خبری نیست و ارزش ها در آن به شکل تعیینی هستند و نه تعینی و به عبارتی مردم در این فضا ارزش ها را تعیین نمی کنند بلکه با ارزش هایی تعیین شده و دیکته شده مواجه اند.
وی گفت: 2 نوع نگرش و تفکر برای چنین جامعه ای وجود دارد ، دسته اول آنهایی هستند که افسارگسیختگی ها و برداشته شدن بعضی محدودیت ها و حصارهای اجتماعی و ارزشی در آن را به نوعی یک تفریح و سرگرمی لذت بخش قلمداد می نمایند و گروه دوم افرادی هستند که بر این باورند نظام های زیاده خواه و سوء استفاده گر به واسطه تولیدات این فن آوری به آسانی می توانند افکار و اندیشه های مردم را تسخیر و در واقع به نفع اهداف خودشان از آنها سربازگیری کنند.
امام جمعه اردبیل برپایی اینگونه همایش ها را در صورتی مفید دانست که دارای خروجی مطلوب باشند و خواستار تشکیل شورای سیاست گذاری برای تنویر افکار عمومی و جلوگیری از آسیب های فضای مجازی و استفاده از این فناوری در پیشرفت روزافزون کشور و تحقق اهداف و آرمان های انقلاب شد.
وی افزود: باور سوزی مردم عامل خطرناکی هست که می تواند به این مرز و بوم ضربه بزند و به همین خاطر دشمنان بطور مرتب با رصد گفته های مسئولان ایران و وارونه جلوه دادن این سخنان از آنها برای نا امیدی مردم استفاده می کنند.
در این همایش که در سالن ولایت اردبیل با حضور جمعی از مدیران و مسئولان و نیز فعالان فضاهای مجازی اردبیل برگزار شد ، از برگزیدگان جشنواره تولیدات تخصصی دیجیتال سازمان فضای مجازی تجلیل شد.
6019/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.