به گزارش ایرنا از اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل ، محمد خداپرست روز سه شنبه با تکذیب خبر رواج اقدام مداوم شکارچیان استان به شکار سیاه گوش افزود: این حیوان پستانداری از راسته گوشتخواران و خانواده گربه سانان بوده و در زبان ترکی به ورشک معروف و در مناطق جنگلی و استپی، بوته زارهای کوهستانی و مرتفع استان اردبیل بصورت محدود زیست می کند.
وی بیان کرد: تنها یک قلاده توله سیاه گوش زنده گیری شده توسط یکی از علاقه مندان در سال 1384 تحویل این اداره کل شده که برای انجام تحقیقات لازم و جلوگیری از تلف شدن آن بدلیل توله بودن با هماهنگی لازم به پارک پردیسان سازمان حفاظت محیط زیست انتقال داده شد.
به گفته وی ،همچنین تلف شدن یک قلاده دیگر در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال گزارش شده است.
او اظهار کرد:با هدف حفاظت از تنوع زیستی و جلوگیری از تخلفات شکار و صید، محیط بانان ضمن گشت و کنترل مداوم در مناطق تحت مدیریت و زیستگاه های استان با سیستم های نوین حفاظتی از جمله هلی شات، دوربین های عکاسی و دوربین های مدرن حفاظت از گونه های تنوع زیستی و زیستگاه های استان را بر عهده دارند.
به گفته وی ، امسال با تلاش محیط بانان 16 قبضه اسلحه غیر مجاز و 77 قبضه اسلحه مجاز از متخلفان شکار و صید در این استان کشف و ضبط شد.
وی از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و تخلف مراتب را از طریق شماره تماس 1540 اطلاع دهند.
چهار منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع در استان اردبیل وجود دارد و بیش از 17.5 درصد از مساحت استان منطقه شکار ممنوع است.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.