به گزارش ایرنا ، حسین پیرموذن روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین کمیته حمایت قضایی از سوی دستگاه‌ های اجرایی و بانک‌ ها ضروری بوده و مدیرانی که مصوبات را عملیاتی نمی کنند باید مورد بازخواست قرار بگیرند.
وی با بیان اینکه واحد‌های تولیدی و صنعتی استان اردبیل نیازمند تسهیلات سرمایه در گردش هستند، گفت: تعدادی از واحدهای تولیدی بدلیل بالا بودن نرخ تسهیلات بانکی نمی توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.
رییس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی اردبیل همچنین بیان کرد: تسهیلات پرداختی بیشتر شامل بنگاه های بزرگ است و بنگاه های کوچک کمتر مورد توجه بانک ها قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه باید موانع واحدهای تولیدی در این استان شناسایی شده و نسبت به رفع آن اقدام شود، اظهار داشت: با شناسایی موانع واحدهای تولیدی فعال و نیمه فعال حمایت لازم از سرمایه گذاران انجام می گیرد تا بدون دغدغه نسبت به اشتغال زایی اقدام کنند.
پیرموذن افزود: در راستای سیاست های ابلاغی مقام رهبری درباره اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال عزم جدی در دولت صورت گرفته و لازم است نهادهای نظارتی و مدیران قضایی با تعامل بیشتر با دستگاه های اجرایی مشکلات فعالان بخش خصوصی را رصد کرده و حمایت لازم را انجام دهند.
او با اشاره به اینکه فضای کسب و کار تا حدودی در دولت تدبیر و امید بهبود یافته، گفت: هر چند در این دولت شاهد فعال شدن واحدهای تولیدی راکد و غیر فعال در استان هستیم اما انتظار این است بیش از این از واحدهای تولیدی حمایت شده و بانک ها حمایت خود را در ارتباط با ارائه تسهیلات دریغ نکنند.
پیرموذن تسهیل ارز را در رونق صادرات ضروری خواند و افزود: برای موفقیت در صادرات می بایست قوانین دست و پاگیر صادراتی در کشور نیز اصلاح شود.
وی همچنین با اشاره به صادرات اردبیل به کشورهای همسایه افزود: در حال حاضر بیشتر صادرات استان مربوط به کشور عراق ، افغانستان و کشور آذربایجان است.
7110/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.