دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی مشوق‌های حمایتی از واحدهای تولیدی را که در بودجه سالانه مصوب می‌شود، باید اعمال کرده و به اجرای آن پایبند باشند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سید ناصر عتباتی در جلسه کمیته حمایتی از سرمایه‌گذاران در اردبیل اظهار کرد: برخی از بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در اعمال این مشوق‌های حمایتی و ارفاق قانونی قصور و کوتاهی دارند که انتظار داریم دست از مقاومت در اجرای این قوانین صریح بردارند و به مصوبات قانونی مجلس و بودجه سالانه در حمایت از سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی عمل کنند.
وی تصریح کرد: اگر بانک یا مجموعه دستگاه اجرایی به این قوانین مصوب عمل نکرده و مغایر با آن زمینه تعطیلی واحدی را در استان اردبیل فراهم کند، قطعاً دادستان به عنوان مدعی‌العموم وارد شده و علیه بانک یا دستگاه مرتبط اعلام جرم خواهد کرد.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: در قانون مشوق‌های حمایت‌های و ارفاقی نظیر تبصره 35 بند «و» ماده 16 و بند «خ» در مجلس و دولت به تصویب رسیده و ضرورت دارد بانک‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی بدون اعتراض و مقاومت در اجرای این قوانین نسبت به عملیاتی شدن آنها اقدام قانونی را انجام دهد.
عتباتی به مشکل به وجود آمده برای شرکت ابزارسازی آرتا ماشین اشاره کرد و افزود: به هیچ وجه این شرکت ورشکسته محسوب نمی‌شود بلکه مجموعه‌ای فعال است و در حال حاضر 120 نفر در این واحد تولیدی کار می‌کنند که بانک‌های عامل نباید اجاز تعطیلی به این واحد را بدهند بلکه با پرداخت تسهیلات سرمایه‌ در گردش زمینه حمایت از این واحد تولیدی را به شایستگی فراهم آورند.
وی خطاب به مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: مردم امروز نگران ناامنی‌های روانی ناشی از سرقت و برخی از بزه‌ها هستند که ما اجازه نداریم با تعطیل کردن واحدهای تولیدی به تشدید این ناامنی‌های روانی کمک کنیم بلکه باید بدون تقابل با بانک‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی زمینه حمایت همه‌جانبه از واحدهای تولیدی را فراهم کرده تا این مجموعه‌ها به تعطیلی کشیده نشوند.
عتباتی ضرورت اجرایی شدن دقیق مصوبات کمیته تسهیل و همچنین کمیته حمایت قضایی را یادآور شد و اضافه کرد: بدون تفسیر مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند این مصوبات را به شکل دقیق، شفاف و روشن و در جهت حمایت از تولید و اقتصاد مولد و همچنین اشتغالزایی عمل کنند و هرگونه قصور و کوتاهی در این زمینه بخشودنی نیست و دادگستری و مجموعه قضایی استان در این زمینه نظارت و همچنین با دقت عمل بیشتر به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: ما به صورت مکرر از واحدهای تولیدی در سطح استان بازدید می‌کنیم و در روزهای آینده نیز قرار است از گمرک استان نحوه صادرات و واردات و اعمال قوانین بازدیدی را از این مجموعه انجام دهیم که امیدواریم همه این اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها منجر به تقویت تولید شود.
دادستان عمومی و انقلاب اردبیل در این جلسه همچنین به صورت صریح و شفاف به مدیرکل گمرکات استان دستور داد تا زمینه ترخیص 70 درصد مواد اولیه کارخانه ابزارسازی آرتا ماشین را از گمرک فراهم کند تا این مجموعه در آستانه سال جدید و در پرداخت حق و حقوق کارگران و فعالیت مجموعه خود با مشکلی روبه‌رو نشوند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.