به گزارش ایرنا ، صادق پور محمد روز چهارشنبه در آیین ویژه روز درختکاری افزود: پنج هزار اصله انواع نهال سازگار با طبیعت منطقه نیز توسط این اداره با همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان تا پایان هفته منابع طبیعی غرس می شود.
وی با بیان اینکه برای هر یک از روزهای هفته منابع طبیعی برنامه های مختلفی برای ترویج فرهنگ درختکاری و حفاظت از آن تدارک دیده شده، گفت: استفاده از ظرفیت دانش آموزی ، دانشجویی ،بسیج و تشکل های مردمی برای اجرای طرح های نهال کاری در مناطق مختلف این شهرستنان از جمله برنامه های پیش بینی شده برای این هفته است.
وی اظهار داشت: طرح واگذاری اراضی ملی بری اجرای طرح های جنگل کاری اقتصادی با کشت گونه های کم آب بر و نیز واگذاری بخشی از اراضی تحت مدیریت منابع طبیعی به مجریان کاشت گیاهان دارویی از جمله طرح های مهم در دست اقدام این شهرستان است.
پور محمد همچنین با اشاره به تنفس 10 ساله برای بهره برداری از جنگل های شمال کشور و نیاز به توسعه زراعت چوب در مناطق مستعد این شهرستان افزود: طرح توسعه زراعت چوب در خلخال در مدت سه سال در سطح 756 هکتار اجرا می شود.
وی گفت: برای اجرای این طرح تامین 2 میلیون اصله نهال صنوبر از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل برنامه ریزی شده و بلحاظ استعداد خلخال در توسعه زراعت چوب بالاترین سطح درختکاری در نظر گرفته شده از سوی مرکز استان به این شهرستان اختصاص یافته است.
در مراسم گرامیداشت سالروز درختکاری با غرس چند اصله نهال زینتی در گلزار شهدای روستای اندبیل از توابع بخش مرکزی خلخال غرس هشت هزار نهال در این شهرستان آغاز شد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.