به گزارش ایرنا ، شهامت هدایت روز سه شنبه در مصاحبه مطبوعاتی افزود: توزیع این نهال ها از نوع ون،افرا،صنوبر و آیلان با هدف افزایش فضای سبز و ترویج فرهنگ درختکاری در نقاط مختلف استان انجام می شود.
وی بیان کرد: برای اولین بار در استان اردبیل 2 میلیون اصله صنوبر در ایستگاه مغان با هدف توسعه زراعت چوب در حال کاشت است و پیش بینی شده تا سال آینده به مرحله بهره بردرای برسد.
هدایت گفت: این نهال ها از سال آینده در بین مردم توزیع می شود که تامین نهال های مورد نیاز صنایع چوب ،بالا بردن درآمد اقتصادی کشاورزان ،افزایش فضای سبز و ایجاد اشتغال و کارآفرینی از جمله اهداف آن است .
وی افزود: امسال اداره کل منابع طبیعی در نظر دارد در 720 روستای استان 20 هزار اصله نهال هم با شعار هر خانه یک نهال بصورت رایگان توزیع کند.
هدایت با اشاره به برنامه های هفته منابع طبیعی گفت: جشن درختکاری و تجلیل از حافظان افتخاری منابع طبیعی ،غرس نهال یادبود ،افتتاح پروژه های آبخیزداری ،نشست هم اندیشی با ائمه جمعه ، توزیع نهال رایگان بین مردم ،غرس نمادین نهال بنام شهدای مدافع حرم ،توزیع 217 آبگرم خورشیدی و توزیع 208 تنور گازی از جمله برنامه های هفته منابع طبیعی استان است .
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.